کد خبر ۲۶۰۵۹ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۲
در انتخابی تیم ملی دانشجویان صورت می‌گیرد

رقابت تکواندوکاران قم برای حضور در یونورسیاد دانشجویان جهان

تکواندوکاران قم در تلاش برای عضویت در تیم ملی اعزامی به رقابت‌های تکواندوی یونورسیاد دانشجویان جهان به مصاف حریفان می‌روند.

به گزارش قم نا ، آخرین مدال کسب شده تکواندوی استان قم از مسابقات یونورسیاد دانشجویان به پیکارهای آسیایی دانشجویان در سال 2010 باز می‌گردد که طی آن سیدمحمد رفیعی توانست با شایستگی عنوان قهرمانی و نشان طلا را از آن خود کند.

رفیعی با سابقه کسب مدال طلا از مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان و همچنین وجود چندین مدال بین‌المللی در کارنامه‌ افتخاراتش، اکنون نیز یکی از افتخارآفرینان تکواندوی قم محسوب می‌شود و عضو تیم ملی تکواندو بزرگسالان کشورمان به شمار می‌رود.

این چهره شاخص تکواندو استان قم از میادین داخلی و برون‌مرزی در آن سال همراه با تیم ملی تکواندو دانشجویان کشورمان به کشور امارات اعزام شد و در حالی که شهر دوبی میزبان یونورسیاد دانشجویان آسیا بود به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.

بعد از آن سال دیگر هیچ تکواندوکاری از قم در رقابت‌های یونورسیاد دانشجویان آسیا و جهان حضور پیدا نکرد و اکنون نوبت به انتخابی تیم ملی برای شناخت ترکیب تیم ملی اعزامی به بیست و هشتمین یونورسیاد دانشجویان جهان رسیده تا تکواندوکاران قم نیز بخت خود را برای کسب مجوز همراهی تیم ملی در این مسابقات در جدال با حریفان شرکت‌کننده از استان‌های مختلف بیازمایند.

بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی و فدراسیون تکواندوی کشورمان نخستین مرحله رقابت‌های انتخابی تکواندو دانشجویان پسر برای حضور در بیست‌و هشتمین یونیورسیاد جهانی با حضور چهره‌های شاخص از سراسر کشور برگزار می‌شود.

این مرحله از مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو دانشجویان پسر در بخش مبارزه به منظور ورود به تیم ملی دانشجویان برای شرکت در بیست و هشتمین دوره رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان با حضور مدعیان اوزان مختلف از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و با همکاری فدراسیون تکواندو در خانه تکواندو به انجام خواهد رسید.

بر همین اساس دانشجویانی که دارای سابقه حضور در تیم های ملی و لیگ تکواندو قهرمانی باشگاه‌های کشور را دارند، باید این حضور را به تأیید فدراسیون تکواندو ایران برسانند تا مجاز به شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی اعزامی به رقابت‌های تکواندو یونورسیاد دانشجویان جهان شناخته شوند.

بر اساس شرایط اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی ورزش دانشجویان(FISU) تنها متولدان یازدهم دی ماه سال 1365 به بالا می‌توانند در مسابقات یونورسیاد دانشجویان 2015 جهان حضور پیدا کنند و تمامی شرکت‌کنندگان باید کارت دانشجویی معتبر گواهی اشتغال به تحصیل و اصل کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه و چهار قطعه عکس را به هنگام مسابقات به همراه داشته باشند.

مسابقات در خانه تکواندو تهران برگزار خواهد شد، در حالی که زمان و مکان برگزاری رقابت‌های یونورسیاد دانشجویان جهان در رشته تکواندو مشخص شده و مدعیان برای کسب مدال از بیست و هشتمین این مسابقات تیر ماه سال جاری در کره جنوبی به میدان می‌روند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com