کد خبر ۲۶۱۰۴ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد قم:

نخستین دوره توانمندسازی مدیران کانون‌های مساجد در قم برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم از برگزاری دوره علمی تخصصی توانمندسازی مدیران کانون‌های تخصصی و مساجد دانشگاهی کشور با عنوان طرح سراج در استان قم خبرداد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام سعید روحانی صبح امروز در جمع خبرنگاران، ضمن اعلام خبر برگزاری دوره علمی تخصصی توانمندسازی مدیران کانون‌های تخصصی و مساجد دانشگاهی کشور اظهار داشت: این طرح که به نام طرح سراج نامگذاری شده است با حضور بیش از 900 کانون از سراسر کشور از 23 اردیبهشت ماه تا 4 خرداد ماه سال‌جاری در مجتمع فرهنگی- تربیتی ولایت قم برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان قم با بیان اینکه طرح سراج ماهیت علمی- آموزشی دارد، افزود: این دوره در راستای تخصصی‌کردن و کیفی‌سازی کانون‌های فرهنگی با توجه به حضور گسترده جوانان برای نخستین بار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی در 23 رشته در این دوره حضور دارند، عنوان کرد: این دوره ویژه برادران است که در 12 روز در قالب 4 دوره 4 روزه آموزش‌های لازم را می‌بینند.

روحانی با اشاره به حضور بیش از 226 استاد برجسته کشوری در دوره طرح سراج تصریح کرد: دیدار با مراجع عظام تقلید، زیارت حرم کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران، بازدید از کارگاه سخت ضریح حرمین عسکریین و بازدید از مراکز تخصصی از جمله برنامه‌های جنبی این دوره است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان قم خاطرنشان کرد: دوره علمی تخصصی سراج در سه حوزه ارتقاء مباحث بینشی، انگیزشی و روشی ورود جدی داشته و مهندسی آموزشی را در قالب‌های مختلف برنامه ریزی کرده است.

وی همچنین 85 درصد بودجه کانون‌ها را منوط به حضور در این دوره عنوان کرد و گفت: طرح سراج در قالب همایش، کلاس‌های عمومی، کلاس‌های تخصصی، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های تخصصی و طرح‌های فوق برنامه در این مدت اجرا می‌شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com