کد خبر ۲۹۷۵۱ انتشار : ۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
معاون فرهنگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم:

سومین مرحله کشوری طرح ثقلین در قم برگزار می‌شود

معاون فرهنگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم گفت: طرح ثقلین در دو مرحله تاکنون برگزار شده و در روزهای آینده مرحله سوم این مسابقات برگزار و به برترین‌های این مرحله کشوری هدایای نفیسی اهداء می‌شود.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی دوشنبه شب در دوره آموزشی مدیران کانون‌های جدیدالتاسیس با تاکید بر اینکه وجود کتابخانه فعال یکی از فعالیت‌های پر اهمیت کانون‌های مساجد است اظهار کرد: کتابخانه‌های مساجد زیر نظر کانون‌های فرهنگی و هنری اداره می‌شود و کادر کانون باید مشکلات این کتابخانه‌ها را برطرف کنند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای کتابداران کانون‌های فرهنگی و هنری خبر داد و اضافه کرد: کتابخانه‌های متفاوتی در استان قم وجود دارد که دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری استان در تجهیز آن‌ها مشارکت مناسبی داشته است.

معاون فرهنگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه کانون‌ها باید برای فعالیت کتابخانه‌های خود مجوز دریافت کنند مطرح کرد: تاکنون مجوز 53 کتابخانه صادر شده و 33 سهمیه دیگر برای تجهیز کتابخانه‌های مساجد در استان قم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نیم درصد از بودجه شهرداری‌ها در اختیار کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد تصریح کرد: اکنون از این میزان اعتبار، سهمیه‌ای به کتابخانه‌های مسجدی تعلق نگرفته است.

موسوی برگزاری مسابقات کتابخوانی را یکی از فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم برشمرد و تاکید کرد: طرح ثقلین در دو مرحله تاکنون برگزار شده و در روزهای آینده مرحله سوم این مسابقات برگزار شده و به برترین‌های این مرحله کشوری هدایای نفیسی اهداء می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com