کد خبر ۳۲۱۰۸ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۱

برگزاری نشست مدیران کل منطقه شش کشوری آموزش و پرورش درقم

چهارمین نشست مدیران کل منطقه شش کشوری آموزش و پرورش روز پنجشنبه با حضور مدیران کل این منطقه در خانه معلم شماره دو استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در این نشست گفت: این وزارتخانه مجموعه استان های کشور را به شش کشور تقسیم کرده به دلیل اینکه در این نشست های قطبی مدیران کل بتوانند در جمع محدودتر به تبادل نظر بپردازند. 
عبدالرسول عمادی افزود: مسائل آموزش و پرورش در قالب این نشست های منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و مصوبات جلسه ها نیز در دبیرخانه وزارتخانه وارد و به نشست کلی مدیران کل آموزش و پرورش، شورای معاونان و مراجع ذیربط در وزارتخانه منتقل می شود.
وی با بیان اینکه این نشست چهارمین نشست از سلسه نشست های منطقه شش کشوری است که در قم برگزار می شود، بیان کرد: هر کدام از این نشست های قطبی توسط چند نفر از مدیران ستادهای آموزش و پرورش اداره می شود.
وی به بررسی شیوه های نظارت بر فرآیند یادگیری در کلاس درس به عنوان یکی از دستورکارهای این جلسه اشاره کرد و گفت: یکی از راهبردهای وزارت آموزش و پرورش در این دوره، ارتقاء مدیریت آموزشگاهی است و مدیران مدارس برای اعمال مدیریت مطلوب آموزشی باید از فرآیندهای موجود در کلاس مطلع باشد.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دراین نشست راهکارهای نظارت بر بهبود نظام مدیریت مدرسه مورد ارزیابی قرار می گیرد.
به گفته عمادی، ساماندهی روش های تامین منابع مالی مدرسه و ایجاد وحدت رویه در تامین و هزینه کرد منابع و نظارت بر فرایندهای منابع مالی در مدارس دستور کار دیگر این نشست است.
وی به گزارش مدیرکل آموزش و پرورش قم از این استان اشاره کرد و گفت: اگر چه عمده دانش آموزان این استان در شهر قم متمرکز هستند، ولی به مدارس حاشیه ای توجه خاص و ویژه ای شده است.
وی بیان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر از جهت مشارکت مردمی و خیرین اقبال خوبی به مدارس روستایی شده و تامین های مناسبی از جهت مالی و تجهیزات به مدارس صورت گرفته است.
چهارمین نشست مدیران کل منطقه شش کشوری آموزش و پرورش با هدف تبیین سیاست های آموزش و پرورش کشور در قم برگزار شد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com