کد خبر ۲۶۱۸۸ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۹
رحمانی خبر داد:

اجرای طرح هادی در ۲۹ روستای قم

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان قم از اجرای طرح هادی در ۲۹ روستای قم طی سال گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش قم نا ، ولی رحمانی بیان کرد: طی سال گذشته تا ۳۱ تیرماه ۹۴ سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار استانی برای اجرای طرح هادی درنظر گرفته شده است که از این مبلغ حدود ۲ میلیارد تومان تخصیص داده شده که این طرح در ۲۹ روستا در حال اجرا است.

وی ادامه داد: همچنین ۲ میلیارد تومان نیز اعتبار ملی برای هزینه اجرای طرح هادی در روستاها در نظر گرفته شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان قم با بیان اینکه طرح هدف گردشگری در روستای وشنوه در حال اجرا است که تا ۳۱ تیرماه به اتمام می‌رسد، گفت: این طرح همان طرح هادی روستایی با رویکرد گردشگری است که در هر استان روستاهایی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در استان قم برای این منظور چهار روستای وشنوه، فردو، قاهان و دستگرد در نظر گرفته شده که روستای وشنوه در حال اجرا است و روستاهای دیگر در سال ۹۴ اجرا می‌شود.

رحمانی بیان کرد: ۱۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان قم هستند که بنیاد مسکن باید تا پایان سال ۹۴ برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این طرح را اجرا می‌کند که در ۱۲۶ روستا این طرح اجرا شده و در باقی روستاها نیز تا پایان سال طرح هادی اجرا می‌شود.

وی در خصوص تملک و واگذاری زمین در روستاها افزود: ۷۰۷ هکتار زمین در ۵۸ روستای قم تملک شده و همچنین پنج هزار قطعه در ۴۶ روستا نیز واگذار شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان قم در خصوص ارائه خدمات صدور پروانه ساختمانی افزود: سالانه حدود هزار فقره پروانه ساختمانی در روستاهای قم صادر می‌شود.

وی تقاضا کرد: از مسئولان محلی و مردم تقاضا داریم از آنجایی که طرح هادی ملاک توسعه روستایی است دستگاه‌های متولی درخواست‌ها برای ساخت و ساز در روستاها را با توجه به محدوده طرح هادی بسنجند.

رحمانی در پایان افزود: طرح هادی، هدایت کننده توسعه ساخت و سازهای روستاها است و نقشه‌ای با مقیاس کوچک تر از طرح جامع شهری برای افق ده ساله است.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com