کد خبر ۲۶۴۰۸ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۰
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان قم:

طرح هدف گردشگری برای 4 روستای قم تهیه می‌شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان قم گفت: طرح هدف گردشگری برای چهار روستا تهیه می‌شود.

به گزارش قم نا ، ولی رحمانی با بیان اینکه طرح هدف گردشگری در چهار روستا اجرا می‌شود، اظهار کرد: 31 روستا برای طرح هدف گردشگری برای نخستین بار در سال 92 انتخاب شد تا طرح هدف گردشگری برای آنها تهیه شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ روستای وشنوه یکی روستاهایی است که طرح هدف گردشگری برای آن تهیه شده و از سال گذشته اعتبار گرفته شده و تا پایان تیر ماه به طور کامل اجرا می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان قم عنوان کرد: روستاهای قاهان، فردو و دستجر روستاهای دیگر هدف گردشگری است که برای این روستاها در حال تهیه طرح هستیم و در صورت تصویب طرح از اعتبارات ملی برای اجرای طرح هدف گردشگری اقدام می‌شود.

وی یادآور شد:‌ طرح هدف گردشگری مانند طرح هادی است، ولی به طور جزئی‌تر به صورت مرکزهایی بوده که گردشگری را مطالعه کرده و در طرح نشان می‌دهد که ظرفیت گردشگری روستا کجاست.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان فصلی فراوانی در روستاها وجود دارد که علاقه دارند به صورت فصلی به روستاها سفر کرده و از ظرفیت‌های گردشگری موجود استفاده کنند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان قم عنوان کرد: طرح هدف گردشگری برای ایجاد ظرفیت گردشگری در روستاها تهیه شده تا توریست‌ها و مسافران بتوانند از آب و هوای مناسب روستا بهره‌مند شوند.

رحمانی با بیان اینکه بحث تملک و واگذاری زمین‌های دولتی یکی از فعالیت‌های بنیاد مسکن است، گفت: تاکنون حدود 707 هکتار زمین در 58 روستا تملک شده و حدود 5 هزار قطعه زمین در 46 روستای قم واگذار شده است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com