کد خبر ۲۶۲۸۳ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۱
با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال صورت گرفت

آغاز عملیات ژئوفیزیکی هوایی استان قم ‏

عملیات ژئوفیزیک هوایی استان قم امروز با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال آغاز شد.‏

به گزارش قم نا ، مراسم آغاز بکار عملیات ژئوفیزیک هوایی استان قم امروز با حضور استاندار قم در مرکز مدیریت بحران استان برگزار شد.

در این مراسم جمعی از مدیران و معاونان استاندار و دیگر مسئولان قم هم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی‌منش در این مراسم در سخنانی بر ضرورت و اهمیت عملیات ژئوفیزیک هوایی تاکید کرد و گفت: این امر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گامی رو به جلو خواهد بود.

گفتنی است برداشت‌های ژئوفیزیک هوابرد که توسط هواپیما یا بالگرد انجام می‌شود شامل اندازه‌گیری تغییرات چندین پارامتر فیزیکی زمین است که مهمترین پارامترهای قابل اندازه‌گیری عبارتند از: رسانایی، چگالی و تجمع عناصر رادیواکتیو شامل پتاسیم و توریم و اورانیم و نیز هرگونه تغییر در نزدیکی سطح زمین که سبب تغییرات قابل اندازه‌گیری در این پارامترها شود.

از برداشت‌های مغناطیسی برای تهیه نقشه تغییرات خودپذیری مغناطیسی که بیشتر مربوط به تغییر درصد مگنتیت سنگ‌هاست استفاده می‌شود.

اکتشافات برداشت‌های ژئوفیزیکی را می‌توان در زمین، دریا و هوا انجام داد؛ ‌در مناطقی که وسعت زیادی دارند (بیش از 100 هزار کیلومتر مربع) بیشتر از روش‌های هوابرد استفاده می‌شود زیرا این روش‌ها سریع‌تر و با دقت بیشتری انجام می‌شوند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com