کد خبر ۲۶۳۴۵ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۰
پنجشنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه

رقابت‌های دوچرخه‌سواری جام بعثت در قم برگزار می‌شود

رکاب‌زنان مدعی در بیست و چهارمین روز اردیبهشت ماه برای کسب مقام‌های اول تا سوم رقابت‌های دوچرخه‌سواری جام بعثت در قم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش قم نا ، 2 روز بعد از اعزامی که توسط هیئت دوچرخه‌سواری استان قم به رقابت‌های قهرمانی کشور در رشته جاده صورت گرفت برنامه‌ریزی برگزاری رقابت‌های دوچرخه‌سواری قهرمانی قم با عنوان جام بعثت رسول گرامی اسلام (ص) صورت گرفته است.

بر این اساس مسابقات دوچرخه‌سواری جام مبعث قهرمانی استان قم در رشته کوهستان و در ماده کراس‌کانتری در روز پنجشنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه در رده‌های سنی نوجوانان‏، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان قم در این باره به خبرنگار فارس در قم گفت: قصد داریم هر ماه حداقل یک یا دو رقابت استانی برگزار کنیم تا رکاب‌زنان قم در تمام رده‌های سنی به صورت مرتب در شرایط مسابقه باشند.

محمدکاظم حججی تصریح کرد: اگر رکاب‌زنان قم به صورت منظم و برنامه‌ریزی شده در شرایط مسابقه باشند به هیئت دوچرخه‌سواری این امکان را می‌دهد که در صورت لزوم برای اعزام به رقابت‌های لیگ و قهرمانی کشور یک تیم آماده و قوی را تشکیل بدهد، در واقع هدف اصلی ما این است که امسال هم در استان برنامه‌های متنوعی در قالب مسابقات استانی برگزار کنیم و هم در سطح کشور حضوری موفق و با برنامه در رقابت‌های لیگ و قهرمانی کشور هر 2 رشته کورسی و کوهستان داشته باشیم.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان قم تاکید کرد:‌ برای اینکه خود را به سطح استان‌های موفق دوچرخه‌سواری کشور برسانیم و در پایان سال بر اساس ارزیابی عملکرد سالانه در بین هیئت‌های برتر قرار بگیریم باید مرتب در حال کار و تلاش باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دوچرخه‌سواری قم ظرفیتی غنی دارد و نوجوانان و جوانان مستعدی در این رشته فعالیت می‌کنند، ما باید مرتب برنامه‌های استانی برگزار کنیم تا به مردم و علاقمندان به این رشته اطمینان بدهیم که هیئتی فعال و پویا هستیم.

حججی عنوان کرد: با حضور همزمان در فعالیت‌های همگانی و قهرمانی هم میزان علاقمندی مردم به این رشته بالاتر می‌رود و هم اینکه آرام آرام دوچرخه‌سواری را به عنوان رشته‌ای پرطرفدار در بین تمام اقشار جامعه نهادینه کرده و جایگزین خودرو خواهیم کرد تا از این طریق سلامتی افراد جامعه تضمین شود.

وی در پایان به حضور رکاب‌زنان قم در مسابقات جاده قهرمانی کشور اشاره و اظهار کرد: رقابت‌های دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی کشور در 2 رشته از امروز در تهران آغاز شده و رکاب‌زنان قم در 2 رده سنی امید و بزرگسالان با حریفان رقابت می‌کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com