کد خبر ۲۸۴۱۸ انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۴
مدیرکل آموزش و پرورش قم:

۵۰ درصد مدارس استان قم نیازمند مقاوم‌سازی است‌

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مدارس استان قم نیازمند مقاوم‌سازی است، گفت: شاخص مورد نظر در بهسازی مدارس ۳۰۰ مدرسه است که در حال حاضر ۳۰ مدرسه جدید تأسیس‌شده ‌با شاخص موردنظر فاصله دارد.

به گزارش قم نا ، حمیدرضا دژاگام در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد، نقش مهم و مؤثر آموزش‌ و پرورش در پیشرفت و توسعه کشور، اظهار داشت: تعامل سازنده از طریق آموزش‌ و پرورش در جامعه به وجود می‌آید و این آموزش‌وپرورش است که می‌تواند زمینه‌سازی توسعه در ابعاد مختلف را ایجاد کند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم با اشاره به اینکه در نواحی مختلف آموزش‌ و پرورش در استان قم تعادل و توازن وجود دارد و عملکردها چشم‌گیر است، افزود: امروز باید در کنار تحصیل نظری یک حرفه و فعالیت به‌صورت عملی نیز به دانش‌آموزان آموخته شود و آموزش‌ و پرورش نیز به دنبال دستیابی به این مهم است.

وی با اشاره به اینکه داشتن اطلاعات و آمار، برنامه‌ریزی و نظارت از امور مهم واصلی در بحث مدیریت است، خاطرنشان کرد: اگر هر نهاد و دستگاهی دانش لازم برای انجام امور محوله را داشته باشند می‌توان امیدوار بود که کارها به‌درستی انجام می‌شود.

دژاگام با اشاره به اینکه سرانه، امید به زندگی و آموزش‌وپرورش سه شاخص مهم دست‌یابی به توسعه است که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، تأکید کرد: اگر شاخص آموزش‌وپرورش به‌درستی انجام شود و در سطح بالایی باشد دو شاخص درآمد سرانه و امید به زندگی هم به همراه خود می‌آورد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به اینکه تخصص در آموزش‌وپرورش بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: باشد در رأس هر معاونت یا گروهی در آموزش‌وپرورش شخصی با همان تخصص قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید در آموزش‌وپرورش کار مبتنی بر علم انجام شود، خاطرنشان کرد: در استان قم نیز برای ایجاد توازن نیروها و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مناسب تلاش شده است تا بتوان بهترین خدمت را ارائه داد.

دژاگام به اهمیت تمام دستگاه‌ها با آموزش‌وپرورش، گفت: برای دستیابی به مدیریت جامع در بحث آموزش‌وپرورش نیازمند تغییر نگرش هستیم که این امر لزوم تعامل سازنده را مطرح می‌کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به اینکه در استان قم 222 هزار دانش‌آموز در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: 300 فضای آموزشی در سطح استان قم در حال فعالیت است که 15 هزار پرسنل شاغل را دربرمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه 21 هزار بازنشسته فرهنگی نیز در استان قم حضور دارند، تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری تعداد دانش آموزان به 225 هزار نفر افزایش پیدا کند.

دژاگام با اشاره به اینکه 50 درصد مدارس استان قم نیازمند مقاوم‌سازی است، تأکید کرد: شاخص موردنظر در بهسازی مدارس 300 مدرسه است که در حال حاضر 30 مدرسه جدید تأسیس‌شده که با شاخص موردنظر فاصله دارد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم با اشاره به اینکه نیاز آموزش استان قم حداقل با 110 مدرسه مرتفع می‌شود، افزود: هر ناحیه آموزشی بالغ‌بر 400 میلیون تومان و هر منطقه آموزشی نیز حدود 150 میلیون تومان نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه در هسته مرکزی شهر قم آمار دانش‌آموزی در حال کاهش بوده و کمبود نیروی انسانی نیز احساس می‌شود، تصریح کرد: باید با مدیریت منابع انسانی این کمبود نیرو را جبران کرد البته دولت هم به دنبال جبران 15 درصد کسری پست‌های سازمانی است.

دژاگام با اشاره به اینکه هیچ استخدامی در آموزش‌وپرورش بدون آزمون صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: هیچ ابلاغیه‌ای برای استخدام نیرو دریافت نشده است و هیچ برنامه‌ای برای آزمون استخدامی فعلاً وجود ندارد و نیاز به نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان مرتفع می‌شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com