کد خبر ۲۶۷۷۵ انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۳
با تأکید بر تفسیر المیزان

همایش ملی مبانی و منطق علوم انسانی در آرای علامه طباطبایی برگزار می‌شود

دبیر عملی همایش ملی مبانی و منطق علوم انسانی در آرای علامه طباطبایی از اعلام فراخوان این همایش خبر داد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام محمدعلی اسدی‌نسب با اشاره به همایش ملی مبانی، منطق علوم انسانی در آراء علامه طباطبایی(با تأکید بر تفسیر المیزان) اظهار کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند باید مبانی علوم انسانی را از قرآن کشف کنیم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه در این زمینه حرکت‌هایی را آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: استخراج مبانی علوم انسانی و اسلامی از منظر قرآن از جمله فعالیت‌های ما بوده است.

دبیر عملی همایش ملی مبانی و منطق علوم انسانی در آرای علامه طباطبایی با بیان اینکه 11 محور برای این در نظر گرفته شده است، گفت: کلیات قرآن، مبانی و منطق تولید علوم انسانی اسلامی، قرآن، مبانی و منطق تولید اخلاق اسلامی، تربیت اسلامی، قرآن، روانشناسی اسلامی و سیاست اسلامی از جمله محورهای این همایش هستند.

وی قرآن، مبانی و منطق تولید حقوق اسلامی، تولید اقتصاد اسلامی، تولید مدیریت اسلامی، تولید فرهنگ‌شناسی اسلامی، تولید جامعه‌شناسی اسلامی و تاریخ اسلامی را از محورهای دیگر همایش ذکر کرد.

اسدی‌نسب خاطرنشان کرد: افراد علاقمند برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی www.iict.ac.ir مراجعه کرده یا با تلفن 5ـ37603571 داخلی 143 تماس حاصل کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان تا پایان شهریور امسال برای ارسال مقالات خود مهلت دارند گفت: علاقمندان تا پایان خرداد امسال فرصت دارند تا چکیده مقالات خود را به آدرس قم، بلوار 15 خرداد، خیابان شهید میثمی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، گروه مطالعات قرآن و حدیث یا پست الکترونیک almizan@iict.ac.ir ارسال کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com