کد خبر ۲۶۸۵۱ انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱
مدیر امور تربیتی جامعة الزهرا(س):

حضرت علی اکبر(ع) به عنوان الگوی کامل به نسل جوان معرفی شود

مدیر امور تربیتی جامعة الزهرا(س) گفت: باید جوانان به سمتی حرکت کنند که حضرت علی اکبر(ع) را به عنوان هدف و الگوی خود قرار دهند.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام احمد شیخ بهایی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) اظهار کرد: حضرت علی اکبر(ع) دارای موقعیت بالایی در اجتماع بودند، بنابراین جوانان باید به رفتار و شخصیت حضرت تاسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی اکبر(ع) هیچگاه جلوتر از امام حسین(ع) راه نمی‌رفت و این نشان‌دهنده ادب حضرت علی اکبر(ع) است، بنابراین جوانان باید ادب را از آن حضرت فراگیرند و نسبت به پدر و مادر احترام بگذارند، زیرا سعادت دنیا و آخرت انسان به این امور بستگی دارد.

مدیر امور تربیتی جامعة الزهرا(س) با بیان اینکه جوانان به الگوهای مورد علاقه خود شبیه می‌شوند، گفت: حضرت علی اکبر(ع) عشق به پیامبر اکرم(ص) تمام وجودش را گرفته، بنابراین سعی می‌کرد که از نظر اخلاق نیز شبیه‌ترین فرد به رسول خدا(ص) باشد.

وی خاطرنشان کرد: در دوران کنونی اهانت نسبت به پیامبر اکرم(ص) توسط دشمنان انجام می‌شود و برای بد جلوه دادن اسلام بدترین جنایات را دارند و غیرت جوانان مسلمان در برابر این مسائل به دلیل عشق و علاقه به رسول خدا(ص) برانگیخته می‌شود.

شیخ‌بهایی با بیان اینکه امام حسین(ع) درباره حضرت علی اکبر(ع) می‌فرمایند خدایا این جوان نسبت به همه شباهتش به رسول تو بیشتر است، گفت: حضرت علی اکبر(ع) علاوه بر ظاهر، در سخن، خلق و خو و رفتار مانند پیامبر اکرم(ص) است و این شباهت ناشی از علاقه او به رسول خدا(ص) است.

وی ادامه داد: کسی که به پیامبر اکرم(ص) علاقمند است، کارها و رفتارش شباهت بیشتری به ایشان پیدا می‌کند و خداخواهی وجودش را می‌گیرد، ترس از مرگ ندارد و این ویژگی‌ها در وجود حضرت علی اکبر(ع) متبلور است.

مدیر امور تربیتی جامعة الزهرا(س) خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت علی اکبر(ع) با شمشیر به استقبال شهادت می‌رود، بیان می‌کند که من از دست جدم سیراب شدم، بنابراین نخستین قدم ایشان در عالم برزخ رو به رو شدن با پیامبر اکرم(ص) و سیراب شدن است.

 وی یادآور شد: باید جوانان به سمتی حرکت کنند که حضرت علی اکبر(ع) را هدف و الگو قرار دهند و در این مسیر اقداماتی داشته باشند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com