کد خبر ۳۲۵۵۵ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۹
آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کرد

معرفی الگوهای صحیح در مسائل دینی به نسل جوان

یکی از مراجع تقلید گفت: فعالیت‌های مربیان اثرگذاری بالایی دارد و جوانان از رفتار شما به عنوان مربی الگوبرداری کرده و امور دینی را رعایت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از ورزشکاران اظهار کرد: افرادی در بین بشر هستند که خداوند آنها را با امتیازاتی حجت قرار می‌دهد، بنابراین نفوذ کلام در آنها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد در پست‌ها و منصب‌های مختلف قرار دارند، کلام و بیان این افراد در طبقات مختلف جامعه نافذ و اثرگذار می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به تبلیغ دین توسط افراد مختلف، گفت: خداوند این امتیاز را به برخی افراد می‌دهد تا ضمن اینکه برنامه خود را اجرا می‌کنند و هنر خود را به دیگران تعلیم و تعلم می‌دهند، در چارچوب دین و آنچه خداوند اجازه داده، به انجام امور بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: استادان باید به شاگردان خود بگویند شما روزی در این رشته مهارت به دست می‌‌آورید، بنابراین باید مواظبت کنید تا این هنر را در چارچوب امر خدا قرار دهید و از این محدوده بیرون نروید.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: خداوند مقام و جایگاه‌هایی به افراد مختلف می‌دهد، بنابراین باید از او بخواهیم علم و هنر خود را بر اساس خواسته خداوند به کار بگیریم.

وی خطاب به ورزشکاران شرکت کننده در این دیدار گفت: از واجبات خدا کوتاهی نکنید و از امور حرام دوری کنید.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اکنون علاوه بر منصب مربی‌گری رسالتی در اختیار شما است به گونه‌ای که افراد از رفتار و عمل شما درس می‌گیرند، بنابراین در هنر و برنامه خود باید رسول من رب العالمین باشید تا افراد ضمن استاد و هنرمندی در ابعاد دینی از شما الگوگیری کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های شما اثرگذاری بالایی دارد و جوانان از رفتار شما به عنوان مربی الگوبرداری کرده و امور دینی را رعایت می‌کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com