کد خبر ۲۷۱۱۲ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۰
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم:

المان‌های متناسب با معماری اسلامی و ایرانی در قم نصب می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: معماری اسلامی و ایرانی از جمله ویژگی‌هایی است که در نصب المان‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش قم نا ، اسماعیل فتحی با اشاره به اقدامات سازمان زیباسازی اظهار کرد: این سازمان اقداماتی که با سیما و منظر شهری ارتباط دارد، مانند نصب المان‌های مختلف و احیای بافت را در دستور کار دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ احیای بافت‌های فرسوده واقع در هسته مرکزی شهر از جمله فعالیت‌های این سازمان بوده که از جمله آنها احیای بافت گذرخان است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه حرم حضرت معصومه(س) در هسته مرکزی شهر واقع شده است، گفت: هسته مرکزی از جمله مکان‌های پرتردد محسوب می‌شود که زائران با سفر به قم در این منطقه تردد دارند، بنابراین اصلاح سیما و منظر شهری در این منطقه باید صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خیابان آذر از جمله معابری است که نیاز به احیای بافت فرسوده در آن منطقه وجود دارد، بنابراین احیای بدنه این خیابان نیز در دستور کار است.

فتحی با اشاره به اینکه بافت مرکزی دارای زواید بصری است که باید حذف شود گفت: آشفتگی‌هایی بصری مانند کابل‌ها، کولرها و تابلوهای نامنظم باید حذف شود تا چهره مناسبی در هسته مرکزی داشته باشیم و از ناهماهنگی‌های دیداری در این منطقه کاسته شود.

وی به نصب المان‌های مناسب در شهر قم اشاره کرد و افزود: تناسب بین نام میدان و المان نصب شده در آنها در نظر گرفته می‌شود تا المان‌ها به صورت مفهومی و هویتی باشد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم یادآور شد‌: معماری اسلامی و ایرانی از جمله ویژگی‌هایی است که در نصب المان‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد و المان‌ها متناسب با این ویژگی‌ها ساخته می‌شوند تا به این وسیله ارزش‌ها و هویت‌ها بهتر نشان داده شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com