کد خبر ۲۷۱۳۵ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵
در وزن پنجم برای ورود به المپیک 2016

پرافتخارترین تکواندوکار قم به 2 میدان بین‌المللی اعزام می‌شود

پرافتخارترین تکواندوکار استان قم برای کسب مجوز اعزام به بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل به دو رویداد مهم و معتبر بین المللی اعزام می‌شود.

به گزارش قم نا ، سیدمحمد رفیعی تکواندوکار شایسته استان قم و بخت اول تکواندوی استان قم برای همراهی تیم ملی برای کسب مجوز حضور در رقابت‌های تکواندوی بازی‌های المپیک در برزیل، برای به دست آوردن حضور در این مسابقات به چند تورنمنت بین‌المللی اعزام می‌شود.

نگاهی به میادینی که فدراسیون تکواندو برای حضور رفیعی آنها را در نظر گرفته است، بیانگر این است رفیعی که نخستین و تنها مدال طلا تکواندو قم را از مسابقات جهانی نوجوانان در سال 2006 کسب کرده است، برای قطعی شدن حضور در بازی‌های المپیک 2016 برزیل به مسابقات بین‌المللی مختلف اعزام خواهد شد تا امتیازات لازم برای رفتن به این رویداد بزرگ سال آینده میلادی را کسب کند.

در حالی که رفیعی در اسفند ماه سال جاری سابقه حضور در مسابقات بین‌المللی هلند را دارد و با کسب مقام دوم و عنوان نایب قهرمانی امتیازات خوبی را از این رقابت‌ها به دست آورده اکنون برای اینکه امتیازات خود را در وزن پنجم به دیگر مدعیان حضور در المپیک برساند در اردوی تیم ملی است و قرار شده به همراه دیگر ملی‌پوشان به چند رویداد بین‌المللی برود.

رفیعی پس از حضور در مسابقات بین‌المللی هلند که با کسب مدال نقره همراه بود، تمام توان خود را به کار گرفته تا با برنامه ریزی منظم و سنجیده تمرینات آماده‌سازی برای اعزام به مسابقات بین المللی را انجام بدهد تا رویای قمی‌ها برای حضور یک نماینده از ورزش این استان در المپیک آینده را به حقیقت نزدیک کند.

تنها شانس تکواندوی استان قم برای کسب سهمیه حضور در بازی‌های المپیک 2016 برزیل پس از شرکت در مسابقات قهرمانی کشور در سال 93 بار دیگر ارزش‌های خود را نشان داد و از سوی کادر فنی تیم ملی برای حضور در اردوهای آماده‌سازی این تیم دعوت شد.

رفیعی که در سال 93 در دو رویداد بین‌المللی نیز صاحب مدال شده در مسابقات لیگ برتر تکواندو باشگاه‌های کشور نیز تکواندوکار آماده‌ای بود و خانواده این رشته ورزشی را به داشتن یک نماینده از استان قم در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان در سال آینده امیدوار کرده است.

با توجه به رایزنی‌های هیئت تکواندو استان قم قرار است سیدمحمد رفیعی ابتدا در تورنمنت ازبکستان شرکت کرده و با حریفان مطرح از سراسر جهان مسابقه بدهد، ضمن اینکه دیگر اعزام احتمالی رفیعی نیز در قالب تیم ملی کشورمان و با نظر کادر فنی تیم ملی انجام می‌شود در حالی که فدراسیون تکواندو در حال فراهم سازی این اردوی مؤثر در تلاش برای کسب امتیازات ورود به المپیک برای ملی پوشان تکواندو است.

رفیعی در سال 2006 به فینال رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان در کشور ویتنام راه یافت و توانست با عبور از سد حریفی از کشور کره جنوبی به مقام قهرمانی و نشان طلای جهان دست یابد، ضمن اینکه طلای دانشجویان آسیا و چند میدان بین‌المللی را نیز در کارنامه دارد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com