کد خبر ۲۷۱۸۰ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
برای صعود به لیگ برتر کبدی کشور

کبدی‌کاران قم در لیگ دسته اول به مصاف حریفان می‌روند

کبدی‌کاران قم در تلاش برای راهیابی به بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی کبدی کشور در لیگ دسته اول کبدی ایران به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش قم نا ، رشته کبدی از اوایل دهه 1380 در قم رونق گرفت و با وجود اینکه سابقه‌‌ای از گذشته در بین ورزش‌های فعال در قم نداشت اما خیلی زود با استفاده از مربیان با دانش این رشته ورزشی و ورزشکاران با استعداد به موفقیت‌های بزرگ دست یافت.

کبدی با کسب مقام‌های اول تا سوم رقابت‌های لیگ‌های دسته اول و برتر باشگاه‌های کشور و همچنین مسابقات کبدی قهرمانی کشور در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان هر دو بخش آقایان و بانوان برای ورزش استان قم دستاوردهای بسیار بزرگی داشته و با وجود سابقه کسب یک رشته ورزشی موفق محسوب می‌شود.

این رشته ورزشی در رشته‌های سالنی و ساحلی هر دو بخش آقایان و بانوان فعالیت می‌کند و با وجود این موفقیت‌های ارزنده، به دلیل اینکه در چند سال اخیر با مشکلات مدیریت و همچنین معضلات مالی مواجه بوده نتوانسته جایگاه خوب و قابل قبول خود را حفظ کند.

کبدی‌کاران قم سال گذشته در مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور حضور یافتند و با وجود اینکه دیدارهای مرحله مقدماتی را با کسب نتایج خوب و موفقیت‌آمیز پشت سر گذاشتند اما در مرحله دوم به حریف خود باختند و بدین ترتیب از راهیابی به جمع چهار تیم برتر بازماندند.

این در حالی است که با نتایج رقم خورده در مرحله حذفی رقابت‌های دوره قبل لیگ دسته اول کبدی باشگاه‌های کشور، چهار تیم هیئت قزوین، هیئت اندیمشک، رعد تهران و شهرداری ارومیه با پیروزی مقابل حریفان خود در مرحله حذفی، جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر کبدی سال آینده را کسب کردند.

این هفتمین دوره رقابت‌های لیگ دسته اول کبدی استاندارد آقایان باشگاه‌های کشور بود که البته انتخابی تیم ملی را نیز داشت و با حضور 14 تیم از سراسر کشور به مدت سه روز در سالن شهید بابایی شهر قزوین برگزار شد و سرانجام نمایندگان قزوین، اندیمشک، تهران و ارومیه لیگ برتری شدند.

مرحله حذفی رقابت‌ها با صعود هشت تیم اندیمشک و کردستان از گروه نخست٬ مرکزی و راه سبز تهران از گروه دوم٬ شهرداری ارومیه و رعد تهران از گروه سوم٬ هیئت قزوین و هیئت قم از گروه چهارم همراه بود در حالی که تیم هیئت قم از گروه چهارم به این مرحله رسیده بود.

تیم مردان هیئت کبدی استان قم در مرحله حذفی به مصاف تیم هیئت اندیمشک رفت تا بخت خود را برای صعود به لیگ برتر کبدی باشگاه‌های کشور بیازماید، مصاف دو تیم در حالی برگزار شد که در نهایت تیم اندیمشک در بازی نزدیک با حساب 36 بر 31 قم را شکست داد تا به عنوان دومین تیم جواز حضور در لیگ برتر را بدست بیاورد و مردان کبدی کار قم امسال تلاش دیگری را برای بازگشت به مسابقات لیگ برتر کبدی کشور انجام بدهند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com