کد خبر ۲۷۱۹۲ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۷
معاون پیشگیری بهزیستی قم :

سامانه مشاوره در فضای مجازی در قم راه اندازی می‌شود

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قم از فعالیت مشاوره در فضای مجازی خبر داد و گفت: این سامانه منبع مهم کمک رسانی برای فرد در برخورد با مشکلات زندگی است.

به گزارش قم نا ، حجت الله محمدزاده با اشاره به اینکه سامانه مشاوره در فضای مجازی در استان قم راه اندازی می‌شود، اظهار داشت: مشاوره مجازی یکی از شیوه‌های نوین است که به سرعت در سرتاسر جهان گسترش کمی و کیفی یافته است و این نوع مشاوره فرصتی را برای فرد به منظور مشاوره با یک متخصص به عنوان راهنما برای بازخورد و حمایت فراهم می‌کند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قم افزود: در این نوع مشاوره، پرسش و پاسخ به صورت مکتوب بین مشاور و کاربر صورت می‌گیرد و تمامی اطلاعات مشاوره و مشخصات فردی کاربر محرمانه بوده و صرفاً خود کاربر و مشاور از آن مطلع هستند.

وی افزود: مشاوره مجازی نمی‌تواند جایگزین مشاوره حضوری شود ولی می‌تواند یک منبع مهم کمک‌رسانی برای فرد در برخورد با مشکلات زندگی باشد.

محمدزاده گفت: اکنون با توجه به رویکرد نوین ارتباطی و لزوم استفاده از ابزار و برنامه‌های مختلف در امر مشاوره و ارتقاء بهداشت روان در جامعه، سازمان بهزیستی کشور اقدام به راه‌اندازی مشاوره در فضای مجازی کرده است و در همین راستا بهزیستی قم به زودی این سامانه را جهت ارائه خدمات به هم استانی‌های محترم راه اندازی می‌کند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قم  سامانه مشاوره در فضای مجازی را پنجره جدیدی در راستای حل مشکلات و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: افزایش تنوع و گسترش دسترسی خدمات مشاوره، رایگان بودن، صرفه‌جویی زمانی از اهداف این سامانه است که قابلیت استفاده برای افراد دچار آسیب شنوایی یا گفتاری و معلول را هم فراهم کرده است.

وی گفت: در این نوع مشاوره فرد از طریق رایانه درخواست خود را ثبت می‌کند و مشاوران ما حداکثر تا 24 ساعت بعد، راه کارهای متناسب و کارشناسی شده را به صورت رایگان به افراد ارائه می‌کنند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com