کد خبر ۲۵۱۶۲ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۸
مدیر کل بهزیستی استان قم عنوان کرد:

بیشتر متکدیان و کودکان خیابانی بومی قم نیستند

دكتر رضا سلیقه با اشاره به حضور متکدیان و کودکان خیابانی در شهر قم اظهار داشت: این دو مقوله دارای اهمیت خاصی است و بهزیستی برای برطرف کردن این دو مسئله تلاش فراوانی دارد بیشتر متکدیان و کودکان خیابانی بومی قم نیستند و از شهرهای دیگری به قم آمده‌اند.

به گزارش روابط عمومي بهزيستي استان قم، دكتر رضا سلیقه در دیدار با برخی مسئولین مطبوعات و خبرگزاری های استان ضمن تشکر از همکاری اصحاب رسانه با این سازمان، تعامل جدی با رسانه های استان را درسالجاری یکی از اولویتهای کاری این سازمان ذکر کرد

وی اظهار داشت: بهزیستی به عنوان یکی از سازمانهای موثر و دارای فعالیتهای گسترده باید بیش از پیش فعالیتهای آن برای مردم تبیین شود و انتظار است که رسانه های گروهی استان همکاری لازم را برای تحقق این امر داشته باشند.

سلیقه با اشاره به استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی در معرفی برنامه های بهزیستی ابراز امیدواری کرد: در سالی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان سال همدلی و همزبانی ملت و دولت نامگذاری کرده اند بتوانیم با تعامل رسانه ها خدمات را در حوزه های مختلف به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: بهزیستی یک سازمان مردم نهاد و حمایتی است که با ارایه برنامه های پیشگیرانه و آموزشی می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.
مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: رسانه‌ها وظیفه دارند مطالبات مردم را به اطلاع دولت و خدمات دولت را به اطلاع مردم برسانند به همین دلیل می‌توان از رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت یاد کرد.
سلیقه با توجه به اینکه بهزیستی حجم فعالیت‌های فراوانی دارد که اطلاع‌رسانی این فعالیت‌ها می‌تواند بازده مفیدی داشته باشد، اظهار کرد: برخی از فعالیت‌هایی که بهزیستی انجام می‌دهد به دلیل شرایطی خاص قابلیت رسانه‌ای کردن ندارد.
سلیقه ادامه داد: بهزیستی در سال‌های گذشته یکی از اداراتی بوده که ناشناخته بوده و در حال حاضر نیز اگر از مردم بخواهیم راجع به فعالیت‌های بهزیستی توضیح بدهند، نگهداری از سالمندان و معلولان را مطرح می‌کنند در حالی که بهزیستی 150 فعالیت دارد.
مدیرکل بهزیستی استان قم با تبیین برخی از فعالیت‌های بهزیستی تصریح کرد: مداخله در آسیب‌های اجتماعی، نگهداری معلولان، نگهداری سالمندان، حمایت از دختران و زنان آسیب دیده، نگهداری بیماران اعصاب و روان، پیشگیری از بروز معلولیت‌ها و پیشگیری از اعتیاد بخشی از فعالیت‌های گسترده بهزیستی است که باید به مردم معرفی شود.


شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com