کد خبر ۲۷۲۰۳ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۶
معاون امور عمرانی استاندار قم تاکید کرد

لزوم جانمایی مناسب صنوف آلاینده قم برای کاهش ریزگردها

معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: با توجه به مشکلات گرد و غبار و ریزگردها در استان، باید واحدها و صنوف آلاینده با جانمایی مناسب به نواحی و شهرک‌های صنعتی منتقل شوند.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم، معاونان استاندار قم در نشست‌های جداگانه با مدیرکل و معاونان حفاظت محیط زیست استان به مناسبت هفته محیط زیست دیدار کردند.

معاون امور عمرانی استاندار قم با بیان اینکه محیط زیست یکی از مهمترین مقوله‌هایی است که در اجرای پروژه‌های عمرانی باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: اخذ مجوزهای زیست محیطی برای اجرای پروژه‌ها و احداث واحدهای صنعتی از مهمترین الزامات قانونی است که باید مورد اهتمام ویژه مسئولان امر قرار داشته باشد.

جواد دلاوری با اشاره به مشکلات گرد و غبار و ریزگردها در استان، بر ضرورت جانمایی مناسب و انتقال واحدها و صنوف آلاینده به نواحی و شهرک‌های صنعتی تاکید کرد و گفت: تدوین و اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر قم باید از سوی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذیربط با جدیت پیگیری شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه محیط زیست در تامین امنیت و سلامت عمومی جامعه در سخنانی گفت: با توجه به جایگاه علمی، معنوی و سیاسی شهر مقدس قم، مسئله آلودگی‌های زیست محیطی باید مورد توجه و اهتمام مدیران اجرایی استان باشد.

حجت‌الاسلام علی بنایی با بیان اینکه مقابله و برخورد با واحدهای صنعتی آلاینده به ویژه واحدهای غیرمجاز ذوب سرب باید با شدت بیشتری انجام شود، خاطرنشان کرد: در جلسات مدیران و روسای دستگاه‌ها به ویژه در کارگروه سلامت باید موضوع مخاطرات زیست محیطی و بهداشتی استان ارائه و پیگیری شود و در صورت نیاز به اقدام خاص، این موضوع با هماهنگی همه نهادهای مرتبط در شورای برنامه‌ریزی و تامین انجام می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم نیز در نشست مشترک با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به حضور میلیون‌ها مسافر و زائر در شهر مقدس قم، دستیابی به محیط زیست سالم و پایدار در استان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تامین سلامت و رفاه زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) باید در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار داشته باشد.

یونس عالی‌پور یادآور شد: وجود گرد و غبار و ریزگردها و همچنین بوی نامطبوع در برخی مبادی ورودی شهر قم به هیچ عنوان شایسته و زیبنده این خطه مقدس نبوده و باید برنامه‌های روشن و مشخصی برای برطرف کردن این معضلات با همکاری و همفکری ادارات ذیربط از جمله شهرداری قم، سازمان صنعت، معدن و تجارت و ... اندیشیده شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم وضعیت استخدامی کارکنان حفاظت محیط زیست استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی به ویژه در بخش محیط بانی، باید بکارگیری نیروهای جدیدالاستخدام در این اداره‌کل پیگیری شود.

ابراهیم ملکی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری و هماهنگی سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی، بتوانیم همه ظرفیت‌ها و امکانات را برای تحقق اهداف و دستیابی به شاخص‌های مطلوب زیست محیطی به کار گرفته و گام‌های مثبت و موثری در این مسیر برداریم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com