کد خبر ۲۷۵۸۲ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

ریزگردها تهدیدی برای آینده شهروندان قمی است/نهادهای نظارتی باید به مدیران شهرداری انگیزه دهند

باید در قسمت جاده جعفریه تا کوه‌های سه راهی خرمشهر و همچنین شمال شرق قم نسبت به ایجاد فضای سبز گسترده اقدام شود چرا که اگر چنین اقدامی صورت نگیرد سکونت در قم طی ۱۰ سال آینده دشوار خواهد شد.

به گزارش قم نا ، احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار شهردار قم در سخنانی با اشاره به اینکه تک شهرستان بودن شرایط خاصی را برای استان قم ایجاد کرده است اظهار کرد: البته تلاش‌های گسترده‌ای داشتیم که شهرستان‌های دیگری به قم اضافه شود.

وی ارتقا شاخص‌های قم را از دیگر نکات مهم و مورد پیگیری دانست و بیان کرد: در سازمان مدیریت دفاع خوبی از وضعیت قم داشتیم و با توجه به اینکه قم شهری زائر پذیر است ضروری است که در بخش‌های انتظامی، امدادی، درمانی و... حمایت‌ها و بودجه‌های ویژه‌ای به این استان اختصاص یابد.

وی با اشاره به اختصاص ردیف بودجه‌ای برای حل مشکلات حاشیه‌ای کلانشهرهای مذهبی گفت: رهبری فرمودند قم آبروی نظام است و شهرداری در حفظ این آبرو به عنوان پایتخت جهان تشیع نقش بسیار مهمی دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از فعالیت‌ها و تلاش‌های شهرداری حمایت خواهیم کرد افزود: یکی از نکاتی که از سوی مسئولان قم مورد غفلت واقع شده استفاده از ظرفیت نمایندگان قم در مجلس به ویژه آقای دکتر لاریجانی است.

وی توجه به محلات آذر و چهارمردان که نقش کلیدی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند را ضروری دانست و اضافه کرد: در این مناطق مردم در تردد خود با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند و به توسعه فضای سبز و مراکز فرهنگی در این بخش نیز توجهی نشده است.

امیرآبادی فراهانی همچنین توجه به منطقه محروم نیروگاه را مورد تاکید قرار داد و گفت:‌ این منطقه نیز مشکلات خاص خود را دارد که نیازمند رسیدگی است.

وی به مسئله ورود ریزگردها به قم اشاره کرد و گفت: طرحی مطرح کردیم که از جاده جعفریه تا کوه‌های سه راهی خرمشهر(شاه جمال) حدفاصل راه آهن و اتوبان در اختیار شهرداری قرار گیرد و در این بخش فضای سبز ایجاد شود چرا که اگر چنین اقدامی صورت نگیرد سکونت در قم طی 10 سال آینده دشوار خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در قسمت شمال شرق شهر قم نیز بین جمکران و قم زمینی به وسعت 200 تا 300 هکتار وجود دارد که باید به فضای سبز تبدیل شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید به هیچ وجه اجازه داده شود که باغات قم تفکیک شده و از بین برود افزود: یکی از مشکلات در قم این است که فرش قرمز زیرپای سرمایه‌گذاران انداخته نشده است و حمایت از سرمایه گذاران در رده‌های بالا خوب است ولی سرمایه گذاران در پیچ و خم‌های اداری گرفتار می‌شوند.

وی در خصوص بازپرداخت سود اوراق مشارکت بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت:اقداماتی از طریق نمایندگان در دست بررسی و اقدام است و امیدواریم بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.

امیرآبادی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه برخورد با متخلف باید صورت گیرد تصریح کرد: البته این نکته هم مد نظر قرار گیرد که نهادهای نظارتی باید شهرداری را حمایت کرده و باید به مدیران شهرداری انگیزه و دلگرمی داده شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com