کد خبر ۲۷۳۵۹ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۳
در ترکیب تیم ملی بزرگسالان صورت می‌گیرد

اعزام ملی‌پوش والیبال نشسته قم به انتخابی المپیک برزیل

ملی‌پوش والیبال نشسته استان قم در ترکیب تیم ملی کشورمان به رقابت‌های والیبال نشسته انتخابی مسابقات پارالمپیک 2016 اعزام می‌شود.

به گزارش قم نا ، از سوی کادر فنی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان بازیکنان مورد نظر برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا‌ و همچنین انتخابی المپیک 2016 به اردوی آماده‌سازی دعوت شده‌اند در حالی که سه نفر از دعوت‌‌ شده‌ها قمی هستند.

حسین گلستانی، سید حسین حسینی‌جد و حسن حسینلو نفراتی هستند که از بین ورزشکاران مستعد و توانمند والیبال نشسته استان قم به عنوان والیبالیست‌هایی که سابقه حضور در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور را نیز دارند به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

در بین آنها مطرح‌ترین ورزشکار حسین گلستانی است و این ورزشکار شاخص عضو هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم که متولد سال 1370 و از سن 16 سالگی وارد ورزش شده‌ در چند سال اخیر موفق‌ترین نماینده قم در رشته والیبال نشسته و عضو تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان کشورمان بوده است.

گلستانی از هشت سال قبل وارد این رشته شده و به دلیل اینکه قد مناسبی دارد در پست اسپوکر به صورت حرفه‌ای به والیبال نشسته می‌پردازد، نخستین بار در عرصه رقابت‌های باشگاهی رشته والیبال نشسته عضو تیم والیبال نشسته نفت و گاز گچساران بود.

گلستانی بعد از بازی در تیم والیبال نشسته نفت و گاز گچساران پیشنهادی از سوی تیم ذوب آهن اصفهان داشت و برای این تیم به میدان رفت تا اینکه توانست نظر مسئولان باشگاه ثامن‌الحجج سبزوار را جلب کند و برای تیم والیبال نشسته این باشگاه در سوپر لیگ به میدان برود.

این ملی‌پوش مطرح والیبال نشسته قم با فرصت‌هایی که در عضویت این تیم مطرح والیبال نشسته ایران در سوپر لیگ والیبال نشسته باشگاه‌های کشور به دست آورد توانست توانایی‌های خود را نشان داده و به تیم ملی والیبال نشسته جوانان برای اعزام به بازی‌های پاراآسیایی و مسابقات قهرمانی جهان دعوت شد.

دارنده مدال طلای والیبال نشسته آسیا در سال 2014 سال گذشته در مسابقات والیبال نشسته بازی‌های پاراآسیایی سال 2013 در کشور مالزی نخستین میدان برون مرزی بود که همراه با تیم ملی جوانان در آن حضور یافت و کادر فنی تیم ملی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را نیز به وی سپردند.

در آن مسابقات که شهریور و مهرماه دو سال قبل به انجام رسید گلستانی با تیم ملی توانست تمام حریفان خود را مغلوب کرده و با اقتدار به مقام نخست و عنوان قهرمانی و نشان طلای پیکارهای والیبال نشسته بازی‌های پاراآسیایی جوانان دست یابد.

این ورزشکار توانمند همچنین توانست مقام قهرمانی رقابت‌های سوپر لیگ و جام باشگاه‌های آسیا را با تیم ثامن‌الحجج سبزوار کسب کند و با تیم ملی والیبال نشسته نیز توانست در مسابقات قهرمانی آسیا که اردیبهشت ماه سال 93 در مشهد به انجام رسید به مدال طلا دست پیدا کند.

حسین گلستانی یکی از شاخص‌ترین ملی پوشان والیبال نشسته استان قم به شمار می‌رود که یکی از کاندیداهای اعزام به مسابقات والیبال نشسته قهرمانی مردان آسیا و همچنین رقابت‌های والیبال نشسته انتخابی بازی‌های پارالمپیک سال 2016 نیز محسوب می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com