کد خبر ۲۷۳۷۷ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۷
مدير راهداري استان قم:

براي نخستين بار در کشور عمليات نصب نيوجرسي مفصلي اجرايي شد

مدير راهداري استان قم گفت: براي نخستين بار در کشور عمليات نصب و استقرار نيوجرسي بتني، مفصلي به طول تقريبي 8 کيلومتر در جاده قديم قم - تهران اجرايي شد.

به گزارش قم نا ، مدير راهداري اداره کل راه و شهرسازي استان قم ضمن اعلام خبر فوق گفت: اجرا و نصب اين نوع نيوجرسي براي نخستين بار در سطح کشور عملياتي و در ديگر محورهاي جاده اي کشور آغاز شده است.
وي با اشاره به ويژگي هاي اين نوع نيوجرسي که مي تواند در هنگام خروج خودرو از سطح سواره رو از شدت حوادث محتمله بکاهد، گفت: با توجه به طول اين نوع نيوجرسي که شش متر بوده و داراي وزني بالغ بر پنج تن مي باشد و همچنين مفصلي که نيوجرسي هاي مستقر در محل را متصل نگه مي دارد مي تواند از خروج خودرو جلوگيري و از شدت حوادث بکاهد.
اکبر سليميان حدفاصل جاده قديم قم - تهران با آزادراه قم - تهران را در مقاطعي که نزديکي سطوح اين دو محور زياد و در صورت خروج خودرو امکان ورود به باندهاي جانبي مي باشد را از محل هاي نصب و استقرار اين نوع نيوجرسي عنوان کرد و ادامه داد: از ديگر مقاطع جاده قديم قم - تهران که اقدام به نصب نيوجرسي هاي بتني، مفصلي خواهد شد حد فاصل واريانت احداثي با اين جاده مي باشد.
مدير راهداري استان قم تعداد نيوجرسي هايي که در اين طرح نصب و مستقر مي شوند را 1400 قطعه اعلام کرد و افزود: اين تعداد به طول تقريبي هشت کيلومتر و با هزينه اي بالغ بر 18 ميليارد ريال اجرايي مي شود.
وي زمان آغاز اجرايي اين طرح را اواسط خرداد سالجاري عنوان کرد وافزود: ان شاءاله عمليات اجرايي اين طرح تا پايان مرداد سال جاري تکميل و به بهره برداري خواهند رسيد. 

منبع : موج 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com