کد خبر ۲۶۴۱۰ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
مدیر راهداری قم:

عملیات اجرای خط گرم در آزاد راه قم - تهران آغاز شد

مدیر راهداری قم گفت: اجرای خط گرم در آزاد راه قم - تهران در ادامه عملیات خط کشی محور های جاده ای استان قم، آغاز شد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی قم، اکبر سلیمیان با بیان اینکه این طرح با هدف ارتقاء سطح ایمنی و تسهیل ترافیک سفرهای برون شهری محورهای جاده ای استان انجام می شود، افزود: اجرای عملیات خط کشی در قالب تجدید خطوط امحا شده و خطوط تازه به صورت اسپری خط سرد از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به ترافیک سنگینی که غالبا بر محور آزاد راه قم - تهران سوار است و همچنین عملیات بهسازی و روکش آسفالت که در این مسیر انجام شده است، اجرای خط گرم در سومین محور ترافیکی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضمن اشاره به ویژگیهای خط گرم در دو بخش ماندگاری بالا و رفلکس مناسب، بیان کرد: از آنجا که هزینه اجرای این نوع خط زیاد می باشد، صرفه اقتصادی اجرای آن، در محورهای آزادراهی و بزرگراهی که از حجم ترافیکی سنگینی برخوردار است، می باشد.

سلیمیان طول مسیر اجرایی خط گرم را در آزاد راه قم - تهران 5/82 کیلومتر عنوان کرد و افزود: حدود یکهزار و 100 کیلومتر خط در قالب سرد و گرم در این پروژه اجرا می شود.

وی هزینه اجرای این طرح را بیش از 14 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بازه زمانی اجرای این طرح 10 ماه می باشد و امیدواریم زودتر از این مدت تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: بی تردید نگهداشت خط در ماندگاری آن از عوامل اصلی است که این مهم منوط به رعایت رانندگان در عدم عبور وسائط نقلیه از روی خط می باشد.

وی همکاری رانندگان را در اجرای کامل و صحیح خط کشی جاده ای مهم ارزیابی کرد و افزود: تا ساعاتی پس از اجرای خطوط در جاده هر نوع عبور وسائط نقلیه از روی آن می تواند عمر و کیفیت خط را به حداقل ممکن برساند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com