کد خبر ۲۷۳۸۰ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
مدیرکل بهزیستی قم اعلام کرد

بازرسی و ارزیابی ۲۷۰ مرکز بهزیستی قم در ماه مبارک رمضان

مدیرکل بهزیستی قم گفت: برای نخستین بار در استان قم در ماه رمضان و در یک مقطع زمانی مشخص، طی چک لیست‌های تعریف شده و مطابق با شرایط معاونت‌های مربوطه، مراکز تحت نظارت بهزیستی را مورد پایش قرار می‌دهیم.

به گزارش قم نا ، رضا سلیقه اظهار داشت: هم اکنون بیش از 80 درصد خدمات بهزیستی در قالب مراکز غیردولتی تحت پوشش بهزیستی ارائه می‌شود و توسعه فعالیت‌ها نیز به صورت کامل در بخش غیردولتی دیده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قم افزود: این رویکرد همسو با سیاست‌های ابلاغ شده در مورد اجرای اصل 44 قانون اساسی است و جدی تر از همیشه در دولت یازدهم دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نظارت و بازرسی بر همه مراکز دولتی و غیردولتی که از سازمان پروانه فعالیت در یافت نموده اند، وظیفه دفتر عملکرد و پاسخگویی به شکایات است، تصریح کرد: طی ابلاغیه‌ای در ماه مبارک رمضان، هر یک از معاونت‌ها به اتفاق کارشناس مسئول حوزه و کارشناس شهرستان به همراه کارشناس مسئول دفتر عملکرد و ارزیابی شکایات، حدود 270 مرکز تحت نظارت بهزیستی را طبق چک لیست‌ها مورد ارزیابی قرار می‎دهند.

مدیرکل بهزیستی قم افزود: بعد از اتمام ارزیابی، تمامی نقاط ضعف و قوت مراکز شناسائی می‌شود که متعاقبا اولویت نظارت‌های ما در ادامه کار، متمرکز بر رفع نقاط ضعف مراکز است.

وی در پایان  هدف از  پایش و ارزیابی مراکز را رفع نواقص موجود عنوان کرد و افزود: مراکز تحت نظارت ما در حوزه های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری،  بازوی توانمند بهزیستی است و نظارت و رفع نواقص از این مراکز، ما را در رسیدن به هدفمان در راستای خدمت رسانی به جامعه هدف موفق تر می‌کند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com