کد خبر ۳۰۲۲۳ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰
طی سال گذشته؛

۵۵۱ مورد اشتغال برای مددجویان بهزیستی قم ایجاد شد

مدیرکل بهزیستی استان قم از ایجاد ۵۵۱ مورد اشتغال طی سال گذشته برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رضا سلیقه اظهار داشت: طی سال گذشته ۸۷۶ مورد تثبیت اشتغال در استان قم وجود داشته است که شامل ایجاد اشتغال، پرداخت بیمه و غیره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۵۱ مورد اشتغال طی سال گذشته در استان قم ایجاد شده است، گفت: همچنین طی این مدت مبلغ ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: ۲۳ درصد از سهم بیمه کارفرمایی که مددجوی بهزیستی را بکار می‌گیرد توسط بهزیستی پرداخت می‌شود، همچنین ۵۰ درصد از بیمه خویش فرمایی توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قم گفت: از دیگر اقداماتی که در زمینه اشتغال مددجویان توسط بهزیستی انجام می‌شود می‌توان به معرفی به کارخانجات برای ایجاد اشتغال، آموزش فنی و حرفه‌ای مددجویان، آماده سازی شغلی مددجویان برای ورود به کار، کمک بلاعوض در بحث اشتغال، ایجاد اشتغال در مراکز غیر دولتی بهزیستی مانند مهدهای کودک اشاره کرد.

وی اظهار داشت: ۲۷۰ مرکز و موسسه غیردولتی وابسته به بهزیستی در استان قم فعال هستند.

سلیقه با اشاره به جبران عدم کارایی مددجو در کارخانجات افزود: مددجویانی که به کارخانه‌ها و مراکز صنعتی معرفی می‌شوند چنانچه با توجه به شرایطی که دارند کارایی لازم را نداشته باشند کسر حقوقی که از کارخانه دریافت می‌کنند توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: ایجاد کارگاه‌های حمایتی برای معلولان متوسط مانند ایجاد کارگاه‌های قالی بافی، حصیر بافی، مشبک سازی و غیره از دیگر اقدامات بهزیستی برای ایجاد اشتغال است.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com