کد خبر ۲۷۳۹۶ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵
شهردار قم:

مماشاتی در برخورد با متخلفان حادثه برق‌گرفتگی نخواهیم داشت

شهردار قم گفت: ستاد ویژه پیگیری حادثه برق‌گرفتگی در یکی از بوستان‌های قم تشکیل شده و شهرداری هیچ مماشاتی در برخورد با متخلفان در این حادثه نخواهد داشت.

به گزارش قم نا ، سید مرتضی سقائیان‌نژاد صبح امروز در حاشیه یکصد و سی و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در گفت‌وگو با خبرنگاران و با اشاره به حادثه برق‌گرفتگی کودکی خردسال در یکی از بوستان‌های قم اظهار کرد: لازم است پارک‌ها و فضاهای سبز قم از نظر ایمنی وضعیت مناسبی یافته و تجهیز شوند.

وی افزود: از زمان وقوع این حادثه، ستادی ویژه بررسی ماجرا در شهرداری تشکیل شده تا به آسیب‌شناسی بپردازد.

شهردار قم با بیان اینکه جویای حال خانواده داغدیده نیز هستیم گفت: دیدار و صحبت‌هایی برای عرض تسلیت و تسکین این خانواده و همچنین جلوگیری از جنجال‌آفرینی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: به یقین مشکلاتی ساختاری در این زمینه وجود دارد و سازمان پارک‌ها و فضای سبز هم به دلیل اینکه وظایف متعددی دارد مشکلاتی را نیز شاهد است زیرا چارچوب تشکیلاتی مناسبی در این حوزه نداریم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به لزوم تمرکز سازمان پارک‌ها بر امور مربوط به فضای سبز در همه مناطق عنوان کرد: در این زمینه پیشنهاداتی به شورای اسلامی شهر قم ارائه خواهیم کرد.

شهردار قم با بیان اینکه هنوز نتیجه بررسی‌ها در مورد این حادثه اعلام نشده است گفت: برای نتیجه‌گیری و جمع‌بندی در این زمینه نیازمند اعلام همه نظرات کارشناسی هستیم و فعلا نمی‌توان به اظهار نظر و قضاوت پرداخت.

وی افزود: مماشاتی در برخورد با متخلفان در این زمینه نخواهیم داشت و هرگاه متخلف اصلی و کسانی که قصور داشتند مشخص شدند، این کار صورت می‌گیرد زیرا هدف اصلی مدیریت شهری، کسب رضایت شهروندان و ارائه خدمت به آنهاست.

سقائیان‌نژاد با اشاره به پیگیری‌های ستاد ویژه حادثه برق‌گرفتگی در یکی از بوستان‌های قم عنوان کرد: معاونت خدمات شهری مسئول پیگیری ماجرا شده تا از پراکندگی در بررسی‌ها پرهیز شود بنابراین معاون مربوطه ساز و کار لازم را تعیین خواهد کرد.

شهردار قم با تاکید بر لزوم تمرکز نگهداری و ایمنی تجهیزات پارک‌ها در سازمان فضای سبز شهرداری گفت: در حال حاضر چنین بخشی در مدیریت شهری قم وجود ندارد ولی لازم است امور ایمنی به طور کامل در اختیار سازمان پارک‌ها و فضای سبز باشد؛ امیدواریم در مدتی کوتاه و با همکاری شورای شهر، چنین تشکیلاتی ایجاد شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com