کد خبر ۲۷۴۹۸ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم عنوان کرد:

امیدواریم بیمارستان فرقانی شهریورماه به بهره‌برداری برسد

ابوالفضل ایرانی‌خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: وزیر بهداشت توجه ویژه‌ای به قم دارد و درصدد ‏است قم و دانشگاه علوم پزشکی این شهر به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شوند.‏

به گزارش قم نا به نقل از فارس ، ابوالفضل ایرانی‌خواه عصر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اجرای طرح جامع سلامت در سراسر کشور اظهار کرد: کتابی در مورد جزئیات و کلیات این طرح تدوین و به محضر مراجع ارائه شده است تا آنها نظرات و رهنمودهای خود را ارائه کنند.

وی افزود: از این رهنمودها در برنامه‌ریزی‌های آینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه اجرای طرح جامع سلامت موجب رضایت رهبری و مردم شده است گفت: لغو سیاست‌های قبلی یعنی کاهش جمعیت، آثار خود را به تدریج نشان خواهد داد و البته چالش‌هایی هم به وجود خواهد آمد که طی جلسات مختلف و متعدد، درصدد شناسایی و رفع آنها برآمده‌ایم.

وی ادامه داد: بیشتر مراحل طرح جامع سلامت با برکات خوبی همراه بود که یکی از مهمترین آنها تکریم بیماران و همراهانشان و کاهش هزینه‌های درمانی پرداختی از سوی مردم است.

ایرانی‌خواه با بیان اینکه هنوز در شروع کار هستیم و گام‌های متعدد دیگری باقیمانده است گفت: در حوزه بهداشت هم تمام جمعیت قم به عنوان نخستین شهر زیر پوشش طرح تحول قرار می‌گیرند که اهمیت آن بیش از طرح سلامت خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم عنوان کرد: اهمیت بهداشت بیش از طرح سلامت است زیرا باید کاری انجام داد که مردم گرفتار بیماری نشوند تا بعدا برای درمان آنها اقدام کرد.

وی به مسئله زیرمیزی اشاره کرد و افزود: در بیمارستان‌های دولتی این مشکل تقریبا به صفر رسیده و در موارد نادری آن هم به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مردم مواردی رخ می‌دهد زیرا مردم گمان می‌کنند در صورت اطلاع اینگونه موارد، مشکلی در روند درمان آنها به وجود می‌آید.

ایرانی‌خواه با بیان اینکه وزارت بهداشت درصدد است مراکز خصوصی درمانی و بهداشتی هم زیرپوشش طرح سلامت قرار گیرند گفت: علاوه بر طرح تحول نظام سلامت، وزیر بهداشت توجه ویژه‌ای به قم داشته و دارد و از مسئولان انتظار دارد که قم الگویی برای دیگر شهرها از نظر بهداشتی و درمانی باشد و دانشگاه علوم پزشکی قم هم در سراسر ایران نمونه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم افزود: نماد توجه وزارت بهداشت به قم، تصویب طرح احداث بیمارستان هزار تختخوابی است؛ این بیمارستان با سرمایه بی سابقه دو هزار میلیاردی و توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود و عملیات مقدماتی آن در پردیسان آغاز شده است.

وی به بیمارستان‌های در حال احداث قم اشاره کرد و گفت: امیدواریم مجموعه فرقانی در شهریورماه مورد بهره‌برداری قرار گیرد و بیمارستان نیروگاه هم در دهه فجر افتتاح می‌شود.

ایرانی‌خواه ادامه داد: در قم موقوفه‌هایی با نیت بهداشت و درمان وجود دارند که می‌توان با استفاده از تجربه شهرهای دیگر، این موقوفات را احیا کرد و مورد بهره‌برداری کامل قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم به وقف بیمارستان سهامیه اشاره و خاطرنشان کرد: زمین وقف شده بسیار پرارزش است ولی در حال حاضر نمی‌توان بیمارستانی در آن احداث کرد بنابراین چنانچه مراجع تقلید راهکاری بیندیشند، می‌توان زمین دیگری در جای مناسب برای ساخت بیمارستان تخصیص داد.

وی به دانشکده سلامت و دین پرداخت و افزود: معتقدیم این دانشکده باید در قم احداث شود و به صورت بین‌المللی شروع به فعالیت کند، درصدد اجرایی کردن این طرح هستیم و امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که شاهد تحقق آن باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com