کد خبر ۲۷۵۶۸ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۸
مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خبر داد

برگزاری آموزش تفسیر قرآن کریم در 200 مسجد قم

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری آموزش تفسیر قرآن کریم در 200 مسجد قم به مناسبت ماه رمضان خبر داد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام جواد عظیمی با اشاره به برنامه‌های تابستان دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی اظهار کرد: شروع تابستان امسال مصادف با ماه رمضان است و یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برگزاری کلاس‌های آموزش صحیح‌خوانی قرآن است که در نظر داریم 200 کلاس را در سطح استان برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم در حداقل 200 مسجد بحث آموزش تفسیر قرآن کریم را برگزار کنیم که موضوع تفسیر مساجد پیرامون آیات مربوط به کسب و کار حلال و رعایت حدود عفاف و حجاب و محرم و نامحرم است.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به برگزاری طرح قرآنی حکمت با همکاری استانداری گفت: این طرح در روستاها اجرا می‌شود و در این طرح آموزش حفظ، قرائت و مفاهیم سوره مبارک لقمان بیان می‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقات در سه رشته قرائت،‌حفظ و مفاهیم ویژه خواهران و برادران در دو گروه سنی زیر و بالای 16 سال برگزار می‌شود.

عظیمی با اشاره به طرح با قرآن در رمضان گفت: این طرح به منظور برگزاری جلسات ترتیل‌خوانی در شهرهای تابع استان در دستور کار است و در شهر کهک بنا داریم، جلسات ترتیل‌خوانی را حمایت کنیم تا این جلسات به طور مطلوب اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن از برنامه‌های دیگر است که در طول ماه رمضان و تابستان به مناسبت‌های مختلف در مساجد برگزار می‌شود. باید در نظر داشت محافل انس با قرآن بهترین وسیله برای تشویق جوانان برای حضور و مشارکت در جلسات آموزش قرآن کریم است.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: برگزاری محافل انس یکی از بهترین راه‌ها برای گرایش، انس و الفت مردم به سمت مفاهیم قرآنی است، بنابراین مسئولان باید در این زمینه حمایت لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر اداره‌کل تبلیغات اسلامی به مناسبت ماه رمضان گفت: برگزاری مسابقات نورالهدی از جمله برنامه‌ها بوده و اکثر برنامه‌هایی که در ایام ماه رمضان برگزار می‌شود، تا پنجم شهریور امسال ادامه دارد.

عظیمی به استقبال مناسب از برگزاری کلاس‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: استقبال خوبی از برنامه‌های تابستانی صورت گرفته، افراد علاقمند به محل برگزاری کلاس‌ها مراجعه کرده و با تکمیل فرم مربوط در کلاس‌ها ثبت‌نام می‌کنند.

وی تصریح کرد: ممکن است با تاخیر در اختصاص اعتبارات برخی از طرح‌ها اجرا نشود بنابراین معضل و مشکل در این زمینه اختصاص اعتبارات است و ما با مشخص شدن اعتبار بهتر، دقیق‌تر و کامل‌تر می‌توانیم طرح‌ها را اجرا کنیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com