کد خبر ۲۷۶۹۴ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۸
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

چالش‌ها و معضچالش‌ها و معضلات زیست محیطی دریاچه نمک قم به سمت کلانشهرهای مرکز کشور پیشروی می‌کند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم دریاچه نمک را در حال حاضر یکی از بحرانی‌ترین حوزه‌های آبخیز ایران دانست و گفت: چالش‌ها و معضلات زیست محیطی دریاچه نمک در آینده‌ای نه چندان دور در ابعاد وسیع نمایان خواهد شد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رحمان دانیالی در کارگروه مخاطرات زیست محیطی که در این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: مخاطرات زیست محیطی در قم بسیار ویژه و حساس است و وظایف و تکالیف دستگاه‌های اجرایی در راستای مقابله با این معضلات و چالش‌ها باید به خوبی روشن و مشخص باشد.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا و معضل ریزگردها به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های زیست محیطی در استان باید به خوبی مورد توجه قرار گرفته و اطلاع رسانی شود خاطرنشان کرد: آلودگی هوا در استان قم متاثر از عوامل انسانی و طبیعی اثرگذار در منطقه است که متاسفانه این آلودگی‌ها و ریزگردها سلامت عمومی جامعه را با آسیب مواجه کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت فرهنگ‌سازی و گسترش آموزش‌های همگانی و تخصصی در سطوح مختلف برای عموم مردم، کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: بد عمل کردن در حوزه محیط زیست تبعات ناگواری به دنبال دارد که گریبان‌گیر همه مردم و مسئولان خواهد بود.

وی دریاچه نمک را در حال حاضر یکی از بحرانی‌ترین حوزه‌های آبخیز ایران دانست و گفت: چالش‌ها و معضلات زیست محیطی دریاچه نمک در آینده‌ای نه چندان دور در ابعاد وسیع زیست محیطی، کشاورزی، اقتصادی و اجتماعی نمایان خواهد شد و به سرعت به سمت کلانشهرهای مرکز کشور پیشروی می‌کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com