کد خبر ۳۵۱۸۹ انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷

لاریجانی: نباید از شرایط دریاچه نمک غافل شد/ قم چاره‌ای جز توسعه صنعت ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط خاص دریاچه نمک استان قم گفت: باید در خصوص این دریاچه مطالعات لازم صورت گیرد تا در آینده این محل به عارضه‌ای برای استان و کشور تبدیل نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، علی لاریجانی در دیدار با برخی از مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم و برخی از مسئولان تشکل‌های زیست محیطی در سخنانی اظهار کرد: مسائل زیست محیطی در کشور باید مورد توجه قرار گیرد و نقش مردم و تشکل‌های مردمی در این امر بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه توجه به مسائل زیست محیطی از مسائلی است که در حفظ سلامت مردم استان قم و کشور تاثیر زیادی دارد، خاطرنشان کرد: امروز وضعیت دریاچه نمک به یک دغدغه تبدیل شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر وضعیت دریاچه نمک مورد توجه قرار نگیرد قطعا در آینده با مشکلات بسیاری در این خصوص روبه‌رو خواهیم شد که استان و کشور را مورد تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به طرح انتقال پساب تهران به این منطقه و دشت مسیله گفت: باید در این خصوص مطالعات لازم انجام شده و پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی استان قم باید در مسیر توسعه صنعت حرکت کند، تصریح کرد: البته باید در مسیر توسعه صنعت پیوست‌های زیست محیطی نیز مدنظر قرار گیرد.

شایان ذکر است همچنین اعضای تعاونی کشاورزان و کمباین‌داران استان قم نیز صبح امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرده و به بیان مسائل و مشکلات خود در حوزه کشاورزی، تامین آب و همچنین صنایع مرتبط با بخش کشاورزی پرداختند.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com