کد خبر ۲۷۷۱۱ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۵
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم خبر داد:

رونمایی از سایت ترجمه قرآن کریم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم رونمایی از سایت ترجمه قرآن کریم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.

به گزار ش قم نا ، حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم با اشاره به مرکز فرهنگ و معارف قرآن اظهار کرد: مرکز قرآن‌پژوهی است و امروز از جایگاه وسیعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برخوردار است.

وی با اشاره به حضور مرکز در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در سال 94 گفت: با ارائه محصولات و اقدامات جدید مرکز فرهنگ و معارف قرآن در نمایشگاه مخاطبان قرآن‌پژوه و علاقمند به معارف قرآنی به غرفه مرکز جذب می‌شوند.

وی به ارائه کتاب‌های جدید در نمایشگاه بین‌المللی قرآن اشاره کرد و افزود: 15 اثر جدید در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت که کتاب‌های نظریه وحدت موضوعی سوره‌های قرآن(نگرش‌ها و چالش‌ها)، تربیت اخلاقی با نگاه قرآنی و تربیت عقلانی از منظر قرآن از جمله این آثار است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم جلد 12 و 13 دائرة المعارف قرآن کریم، سیمای ابرار در قرآن، سیری در اسرار فرشتگان،‌ آیات الاحکام، سیره پیامبر در برابر مخالفان از زبان قرآن، امامت،‌ امامیه و اهل سنت، جلد هشتم تفسیر آموزشی و شواهد قرآنی برخی مضامین عصمت متعالیه را از آثار دیگر ارائه شده مرکز در نمایشگاه قرآن ذکر کرد.

وی با اشاره به رونمایی از نرم‌افزار سراج گفت: این نرم‌افزار به صورت موبایلی است بنابراین به این وسیله علاقمندان به قرآن در دسترس خود نرم‌افزار قرآنی خواهند داشت که حاصل فعالیت‌های پژوهشی چندین ساله مرکز است.

یوسفی‌مقدم خاطرنشان کرد: می‌توان از این نرم‌افزار به عنوان فعالیتی جدید و ارزشمند برای علاقمندان به معارف قرآن یاد کرد.

وی از رونمایی از سایت ترجمه قرآن کریم در نمایشگاه قرآن خبر داد و افزود: پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از سایت‌های پرمخاطب در حوزه پژوهشی است و این سایت بیشترین مراجعه‌کننده را دارد و در روز حدود 20 هزار نفر از سایت مرکز فرهنگ و معارف قرآن بازدید دارند، البته در نمایشگاه از سایت دیگر به نام سایت ترجمه قرآن رونمایی می‌شود.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: رونمایی از آثار جدید مرکز نیز در نمایشگاه صورت می‌گیرد و محققان و اعضای هیئت علمی مرکز نیز در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور دارند.

وی یادآور شد:‌ محققان و پژوهشگران با آخرین دستاوردهای حوزه قرآنی آشنا می‌شوند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com