کد خبر ۲۷۷۱۴ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰
رئیس هیئت کشتی استان قم:

کشتی‌گیر قمی راهی مسابقات جهانی می‌شود

رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: کشتی‌گیر قم با دعوت به اردوی جدید تیم ملی ایران برای دومین سال متوالی به منظور حضور در مسابقات جهانی انتخاب شد.

به گزارش قم نا ، محسن حلوایی اظهار کرد: رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده‌سنی نوجوانان جهان دهه اول شهریور ماه سال جاری به میزبانی قاره سبز برگزار می‌شود و امیدواریم که از قم دست کم یک نماینده و حداکثر دو کشتی‌گیر در این رقابت‌ها به میدان بروند.

وی با بیان اینکه رقبای کشتی‌گیر قم برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی رده‌سنی نوجوانان جهان مشخص شده‌اند افزود: در وزن 50 کیلوگرم از سوی کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان سه فرنگی کار به اردو دعوت شده‌اند و یکی از آنها علیرضا نجاتی از استان قم است.

رئیس هیئت کشتی استان قم بیان کرد: بعد از موفقیت کشتی قم در کسب مقام نایب قهرمانی و نشان نقره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی رده‌سنی نوجوانان آسیا با حضور درخشان محمدجواد رضایی در ترکیب تیم‌ ملی نوجوانان کشورمان، خوشبختانه اکنون دیگر کشتی‌گیر قم در رده‌سنی نوجوانان یعنی نجاتی به همراه رضایی برای حضور در تیم ملی انتخاب شده‌اند.

حلوایی ادامه داد: در رده‌سنی نوجوانان دو کشتی‌گیر از قم به اردوی تیم ملی ایران دعوت شده‌اند، ضمن اینکه در رده‌سنی بزرگسالان یک نماینده داریم و در رده‌سنی جوانان نیز دو نماینده قم در اردوی تیم ملی اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان حاضر هستند.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: با پایان مسابقات کشتی قهرمانی آسیا و با توجه به نتایجی که فرنگی‌کاران نوجوان در مسابقات این دوره کسب کردند، کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان به منظور اعزام به رقابت‌های قهرمانی جهان تعداد 23 کشتی‌گیر را برای حضور در اردوی جدید این تیم دعوت کرده است.

وی یادآور شد: این در حالی است که بر اساس زمان‌بندی انجام شده از سوی فدراسیون جهانی، دوره جدید مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان شهریور ماه سال جاری به مدت چهار روز به میزبانی کشور بوسنی و هرزگوین در قاره اروپا برگزار می‌شود.

حلوایی در ادامه با اشاره به اسامی کشتی‌گیران راه یافته به اردوی تیم ملی کشتی نوجوانان کشورمان در وزن 50 کیلوگرم عنوان کرد: در این وزن محمدرضا مختاری از هیئت کشتی فارس و مهدی محسنی‌نژاد از هیئت کشتی خوزستان رقبای علیرضا نجاتی هستند.

وی با اشاره به کسب مدال برنز مسابقات دوره قبل کشتی فرنگی نوجوانان جهان توسط علیرضا نجاتی بیان کرد: در مرداد ماه سال گذشته و در جریان رقابت‌های کشتی فرنگی 2014 نجاتی به نمایندگی از هیئت کشتی استان قم حضور داشت که مبارزات زیبایی از خود به نمایش گذاشت و در حالی که این شانس را داشت که به دیدار نهایی برسد اما در نهایت صاحب نشان برنز شد.

حلوایی افزود: نجاتی قبلا کشتی‌گیر اوزان 42 و 46 کیلوگرم بود و حتی سال گذشته در وزن 46 کیلوگرم از مسابقات جهانی نوجوانان مدال برنز گرفت اما اکنون یک وزن دیگر بالاتر رفته و در وزن 50 کیلوگرم شانس اعزام به رقابت‌های جهانی 2015 در بوسنی و هرزگوین است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com