کد خبر ۲۷۷۴۷ انتشار : ۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۶

وضعیت نابسامان صبا در راه حضور در لیگ پانزدهم

تیم فوتبال صبای قم در حالی این روزها وضعیتی نامشخص دارد که ایام نقل و انتقالات در حال سپری شدن است و صبا هر روز فرصت‌ها را بیشتر از دست می‌دهد.

به گزارش قم نا ، وعده خصوصی‌سازی باشگاه صبا در نهایت به دلیل آن چه فراهم نشدن شرایط اداری و زیر ساخت‌ها و اخذ مجوزها اعلام شده محقق نشد تا حالا صبا به شیوه مشارکتی واگذار شود تا در آینده شرایط واگذاری قطعی آن مهیا شود.

عباس جهان‌بینی مدیرعامل باشگاه صبا روز شنبه اعلام کرده بود که صبا 2 مشتری دست به نقد و جدی برای واگذاری دارد و تکلیف واگذاری تا 48 ساعت آینده یعنی تا روز دوشنبه اول تیر مشخص می‌شود اما روز موعود گذشت و اتفاق جدیدی در باشگاه صبا رخ نداد.

قرار است بخش خصوصی مشارکت‌کننده در اداره صبا تمام بدهی‌های باشگاه صبا را پرداخت کند و 80 درصد سهام باشگاه صبا را در اختیار بگیرد و در مقابل 20 درصد باقی‌مانده سهام صبا در اختیار استانداری باشد و همین نسبت در اعضای هیئت‌مدیره باشگاه صبا نیز حفظ شود.

در اختیار گرفتن اکثریت اعضای هیئت‌مدیره باشگاه صبا توسط بخش خصوصی سبب می‌شود این بخش مدیرعامل و سرمربی جدید صبا را انتخاب کند و به همین دلیل است که مهدی تارتار با وجود توافق با عباس جهان‌بینی هنوز نمی‌داند آیا مدیرعامل جدید و مالک تازه‌وارد باشگاه هم تمایلی به حضور وی بر روی نیمکت صبا دارد یا وی باید صبا را ترک کند.

این وضعیت بلاتکلیف وقتی برای صبا خطرآفرین می‌شود که بیشتر تیم‌های لیگ برتری هم تمرینات خود را آغاز کرده‌اند و هم حضور پررنگی در مذاکرات پیش فصل و نقل و انتقالات داشته‌اند و با این وصف باید دید صبا می‌تواند از فرصت باقی‌مانده برای تمدید قرارداد بازیکنانش و مذاکره با بازیکنان جدید استفاده کند یا خیر.

فصل نقل و انتقالات مدت‌ها است آغاز شده و پیشنهادهای خوبی برای بازیکنان صبا که قراردادشان پایان یافته، دریافت شده است اما آن‌ها منتظر هستند تا با روشن شدن تکلیف باشگاه به دنبال دریافت مطالباتشان از صبا و تصمیم‌گیری برای آینده‌شان در صبا باشند.

تعدادی از این بازیکنان در شرایطی که وضعیت صبا متحول شود و دغدغه‌های مالی این باشگاه رفع شود تمایل دارند در صبا به فوتبال خود ادامه دهند گرچه جدایی تعدادی از بازیکنان صبا نیز در آستانه فصل جدید اجتناب‌ناپذیر است و ایوب کلانتری و پیروز قربانی از این دسته هستند.

تأخیر در تعیین تکلیف واگذاری به هر دلیلی، فرصت آماده‌سازی صبا برای فصل جدید را به هدر می‌دهد و این تیم را در بازار نقل و انتقالات در موقعیت مغلوب قرار می‌دهد به ویژه این که پس از واگذاری صبا به بخش خصوصی، این باشگاه باید زمانی را به تسویه‌حساب با بازیکنان و مذاکره برای فصل جدید اختصاص دهد که خود، مستلزم زمان بیشتری است.

مهدی تارتار نیز که از سوی هیئت‌مدیره صبا رأی اعتماد گرفته با وجود تاکید بر آغاز هر چه سریع تر تمرینات، دست نگه داشته تا وضعیت تسویه حساب و مالک باشگاه مشخص شود و سپس تمرینات را آغاز کند گرچه وی نیز به خوبی می‌داند که هر روز تأخیر به معنای از دست دادن فرصت موفقیت صبا است.

با در نظر گرفتن این شرایط، تصمیم‌گیرندگان باشگاه صبای قم باید هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین وضعیت نماینده قم در لیگ برتر فوتبال اقدام کنند تا آینده صبا در لیگ پانزدهم که تا آغاز آن فرصت زیادی نمانده، با ابهام مواجه نشود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com