کد خبر ۲۷۷۹۸ انتشار : ۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۱
عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا(س) مطرح کرد

ایثار حضرت خدیجه(س) نسبت به پیامبر اکرم(ص) در شرایط تحریم اقتصادی

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا(س) گفت: حضرت خدیجه(س) مصداق زنی است که در شرایط تحریم اقتصادی نسبت به پیامبر اکرم(ص) ایثار مال داشتند و تمام حمایت اقتصادی خود را در شرایط سخت معطوف ایشان کردند.

به گزارش قم نا ، معصومه ظهیری ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: دهم ماه رمضان مصادف با رحلت حضرت خدیجه(س) است که جزو بانوان برتر بوده و نخستین زن ایمان آورنده به پیامبر اکرم(ص) است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت مصداق زنی است که در شرایط تحریم اقتصادی نسبت به پیامبر اکرم(ص) ایثار مال داشتند و از نظر اقتصادی از ایشان حمایت کردند.

عضو هیئت علمی جامعةالزهرا(س) با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) سال‌ها پس از رحلت از ایشان به خوبی و نیکی یاد می‌کردند گفت: حضرت امتیازات ویژه‌ای دارد، زنی است که پیش از بعثت پیامبر اکرم(ص) به عنوان انسان ویژه و امین در زمینه تجارت فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) به ایشان اعتماد داشت اظهار کرد: رسول خدا(ص) در یک معامله با ایشان کار تجاری انجام دادند و ویژگی‌های آن حضرت را شناختند.

ظهیری مادر حضرت زهرا(س) بودن را یکی از ویژگی‌های خاص حضرت خدیجه(س) ذکر کرد و افزود: زمانی که مشرکان به پیامبر اکرم(ص) می‌گویند تو ابتر هستی خداوند مژده کوثر را می‌دهد و دامنی که مطهره بود و این ظرفیت را داشت که کوثر را حمل کرده و به دنیا آورد، حضرت خدیجه(س) بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) در شرایط سخت پیامبر اکرم(ص) را همراهی کرد و از امتیازات ویژه ایشان این بود که از ملامت‌ها نهراسید، زیرا رسول خدا(ص) مال و ثروت نداشتند، بنابراین دیگران ایشان را مورد ملامت قرار می‌دادند.

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا(س) عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) ایمان، ایثار و فداکاری و علاقه به پیامبر اکرم(ص) را در طبق اخلاص قرار دادند و به پای پیامبر ایستادند و از این ملامت‌ها نهراسیدند.

وی یادآور شد: به همین دلیل حضرت خدیجه(س) جزو زنان برتر و ویژه بهشتی هستند، حضرت به عنوان الگوی آگاه به زمان بودند و توانستند از عهده امتحان‌ها برآیند. این زن از ابعاد مختلف مورد تایید پیامبر(ص) قرار گرفت و یکی از برترین زنان عالم به شمار می‌رود.

ظهیری با بیان اینکه همه ویژگی‌های الگوها باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: با توجه به شرایط کنونی حمایت اقتصادی در شرایط سخت تحریم‌ها و پایداری نسبت به ارزش‌ها و ایمان ضرورت دارد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com