کد خبر ۳۹۱۷۸ انتشار : ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قم مطرح کرد

ضرورت اجرایی شدن سیاست‌های کلی خانواده در استان قم

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قم گفت: سیاست‌های کلی خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است و مدیران باید برای اجرای این سیاست‌ها تلاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،معصومه ظهیری در جلسه حجاب و عفاف استان که پیش از ظهر امروز در ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به کمیته‌های عفاف و حجاب در دستگاه‌های استان اظهار کرد: باید جلسات این کمیته‌ها به صورت مرتب در دستگاه‌ها برگزار شود، همچنین باید برگزاری برنامه‌هایی با عنوان زندگی عفیفانه در دستور کار دستگاه‌های استان قم قرار گیرد.

وی ادامه داد: دشمنان در بحث فرهنگ فعالیت‌های گسترده‌ای دارند و رهبر معظم انقلاب در خصوص ولنگاری فرهنگی هشدار دادند، برای مقابله با اقدامات فرهنگی دشمن باید روی فرهنگ خودمان و اصالت‌های فرهنگی کار کنیم، اگر این کار را انجام ندهیم، شاهد تغییر سریع عادت‌های فرهنگی خودمان خواهیم بود.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قم افزود: سیاست‌های کلی خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است و باید مدیران برای اجرای این سیاست‌ها تلاش کنند، حتماً هم برای اجرایی کردن سیاست‌های مقام معظم رهبری نیاز به بودجه نداریم و باید به بحث فرهنگ بیشتر بپردازیم.

ظهیری با اشاره به نزدیکی دهه فجر اظهار کرد: باید در این دهه برنامه‌هایی را برگزار و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای این نظام را معرفی کنیم، متاسفانه ضعف‌هایی را در معرفی این دستاوردها و ارائه آمار در این زمینه داریم.

وی ادامه داد: آمار ازدواج در کشور پایین آمده است و باید برای افزایش این آمار تلاش کنیم، کار فرهنگی کم کم نتیجه می‌دهد، برخی می‌گویند کار فرهنگی نتیجه نمی‌دهد، این حرف درست نیست، در بحث فرهنگ اگر بتوانیم خوب کار کنیم، مردم هم از آن استقبال می‌کنند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قم افزود: مدیران استان باید به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص خانواده توجه کنند و این سیاست‌ها باید به دست مخاطبین آن برسد، برگزاری برنامه‌های فرهنگی روی زنان تاثیر می‌گذارد و خود آن‌ها هم نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند.

ظهیری با اشاره به ضرورت توجه به مخاطبان در دستگاه‌های فرهنگی ادامه داد: دستگاه‌هایی همچون سازمان تبلیغات و کانون‌های مساجد مخاطبان زیادی دارند و اجرای برنامه‌ها توسط این دستگاه‌ها تاثیر زیادی بر روی مردم می‌گذارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید به صورت تک تک برای کاهش آمار طلاق در جامعه تلاش کنیم و دغدغه برای کاهش این آمار را در جامعه به وجود بیاوریم.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com