کد خبر ۲۷۸۳۳ انتشار : ۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم عنوان کرد

استفاده از ظرفیت اتحادیه‌های صنفی در زیباسازی فضاهای شهری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: لازم است از ظرفیت اتحادیه‌های صنفی در زیباسازی فضاهای شهری استفاده کرد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر پیش از ظهر امروز در یکصد و سی و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: مردم علاقه دارند نسبت به بهبود سیما و منظر شهری اقدام کنند ولی نمی‌توان آنها را مجبور به کاری کرد بنابراین استفاده از ظرفیت تشکل‌های صنفی و اتحادیه‌ها ضروری است.

وی افزود: این تجربه در بازار قم وجود دارد زیرا مردم گرایش به سمت زیباسازی دارند ولی باید با دقت و تدبیر وارد عمل شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا در اینگونه موارد کمترین بار مالی وجود داشته باشد گفت: اتحادیه‌های صنفی می‌توانند از ظرفیت خود استفاده و گرایش کسبه و مردم قم به سمت زیباسازی شهری را در راستای مناسبی هدایت کنند.

وحید شایسته‌نیک دیگر عضو شورا هم در این زمینه عنوان کرد: نباید چندان نگران مباحث بودجه‌ای بود اما استفاده از ظرفیت صنوف می‌تواند در این راستا مفید باشد.

وی ادامه داد: شهرداری قم اقدام قابل قبولی در ارائه طرح بهسازی محیطی خیابان آذر داشته و البته لازم است اینگونه طرح‌ها در دیگر نقاط از جمله خیابان ارم هم اجرایی شود.

محسن عابدینی‌پور عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم هم در ادامه خاطرنشان کرد: در شهر تهران تجارب خوبی در زمینه بهسازی و زیباسازی معابر شهری وجود دارد که اصول معماری اسلامی ـ ایرانی هم در آنها رعایت شده بنابراین می‌توان از این تجربه‌ها استفاده کرد.

ولی‌الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این زمینه گفت: در اجرای طرح بهسازی فضای شهری خیابان آذر باید سرعت عمل را مد نظر داشت تا مشکلی به وجود نیاید همچنین جلب مشارکت‌های صنفی در این زمینه ضروری است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com