کد خبر ۲۷۸۶۲ انتشار : ۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۸
بعد از 2 سال حضور در لیگ فوتسال روسیه

ستاره فوتسال قم به نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا پیوست

ستاره فوتسال استان قم بعد از دو سال حضور در یکی از معتبرترین لیگ‌های فوتسال اروپا و بازگشت به ایران به نماینده فوتسال کشورمان در جام باشگاه‌های آسیا پیوست.

به گزارش قم نا ، از بین فوتسالیست‌های شاخص استان قم هم اکنون سه نفر یعنی علی‌اصغر حسن‌زاده، سعید تقی‌زاده و ابوالقاسم اروجی در خارج از خانه و در عضویت تیم‌های دیگر حاضر در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور هستند.

به غیر از سعید تقی‌زاده که چند سالی است در تیم فوتسال صنایع‌ گیتی‌پسند اصفهان عضویت دارد و ابوالقاسم اروجی که در نقل و انتقالات پیش‌فصل هفدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور راهی تاسیسات دریایی تهران شد، علی‌اصغر حسن‌زاده به عنوان بهترین بازیکن سال 2014 فوتسال آسیا نیز دیگر ملی‌پوش فوتسال قم است که راهی تیم تاسیسات دریایی تهران شد.

حسن‌زاده در اوایل دهه 1380 و در بدو ورود خود به فوتسال به تیم مطرح و بزرگی همچون ارم‌کیش قم آمد در حالی که ارم‌کیش در آن سال‌ها یکی از قدرت‌های فوتسال ایران بود و بازیکن بزرگی همچون وحید شمسایی در آن بازی می‌کرد و مربی مطرح و نامداری مانند حسین شمس سرمربی آن بود.

بعد از سال‌ها یک بار دیگر علی‌اصغر حسن‌زاده با جدایی از تیم باشگاهی خود در لیگ فوتسال کشور روسیه یعنی تیم نوریلسکی نیکل به فوتسال باشگاهی ایران بازگشته و با عضویت در تیم فوتسال تاسیسات دریایی تهران همبازی وحید شمسایی شده است.

ملی‌پوش مطرح فوتسال قم بعد از بازی در تیم ارم کیش قم، در رده باشگاهی چند فصل عضو تیم فولاد ماهان اصفهان بود و با این تیم موفقیت‌های زیادی به دست آورد تا اینکه در سال 1391 با جدایی از این تیم اصفهانی یک بار دیگر به قم بازگشت و این ‌بار کاپیتان و بازیکن بزرگ تیم صبای قم در لیگ برتر شد.

ستاره فوتسال قم بعد از نایب قهرمانی صبای قم در چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتسال از این تیم جدا شد و به پیشنهاد قابل توجه باشگاه نوریلسکی نیکل روسیه پاسخ مثبت داد و بعد از بازی در تیم الریان قطر در جام باشگاه‌های آسیا برای نخستین‌بار به یک تیم باشگاهی در خارج از کشور رفت.

حسن‌زاده به مدت دو فصل در عضویت این تیم روسی در یکی از معتبرترین لیگ‌های فوتسال دنیا و در یکی از کشورهای مطرح فوتسال جهان یعنی روسیه بود و از نگاه کارشناسان روسی یکی از ارزشمندترین بازیکنان تیم نوریلسکی نیکل محسوب می‌شد.

مروری بر موفقیت‌های علی‌اصغر حسن‌زاده در رده باشگاهی ابتدا از ثبت دو بار حضور در رقابت‌های جام جهانی فوتسال در سال‌های 2012 و 2008 در کارنامه بازی‌های ملی این بازیکن حکایت دارد، ضمن اینکه حسن‌زاده از سال 2006 عضو تیم ملی فوتسال است و در 6 دوره جام ملت‌های آسیا حضور یافته است.

حسن‌زاده در سال جاری عضو تیم ملی کشورمان در سیزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال 2014 بود و در راه کسب عنوان نایب قهرمانی برای تیم‌ ملی فوتسال کشورمان 8 گل به ثمر رساند تا دومین گلزن برتر جام و دومین گلزن تیم ملی کشورمان لقب بگیرد.

تیم تاسیسات دریایی تهران بعد از تیم‌های ارم کیش قم، فولاد ماهان سپاهان اصفهان، صبای قم و نوریلسکی نیکل روسیه، پنجمین تیم باشگاهی دوران فوتسال علی‌اصغر حسن‌زاده است و ستاره فوتسال استان قم در هفدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در سال 1394 و همچنین جام باشگاه‌های فوتسال آسیا در سال 2015 پیراهن این تیم را بر تن خواهد کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com