کد خبر ۲۷۹۳۹ انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
در وزن پنجم

تکواندوکار قم به مسابقات بین‌المللی کره جنوبی اعزام می‌شود

تکواندوکار قم در وزن پنجم همراه با دیگر ملی‌پوشان کشورمان در مسابقات بین‌المللی تکواندو برابر حریفان مطرح خارجی به میدان می‌رود.

به گزارش قم نا ، بعد از بازگشت افتخارآمیز تیم ملی تکواندو رده سنی بزرگسالان از مسابقات قهرمانی جهان که با کسب مدال‌های متنوع طلا، نقره و برنز همراه بود و ایران بر سکوی نخست تکواندو جهان ایستاد، تیم ملی قصد دارد در یک تورنمنت بین‌المللی شرکت کند.

به دلیل اینکه حدود یک سال دیگر به زمان برگزاری بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل باقی مانده است، تمام تورنمنت‌های بین‌المللی و رقابت‌های معتبر برون‌مرزی تکواندو، برای ملی‌پوشان کشورمان حائز اهمیت هستند زیرا امتیازات ورود به المپیک در آنها توزیع می‌شود.

با نظر سرمربی بیژن مقانلو تیم ملی تکواندو که اخیرا در مسابقات جهانی به عنوان بهترین مربی جهان انتخاب شد، ترکیب تیم‌ملی ایران برای شرکت در تورنمنت آزاد کره‌جنوبی اعلام شد و 11 هوگوپوش در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

این در حالی است که مسابقات تکواندو تورنمنت آزاد کره‌جنوبی (G2) از روز چهارشنبه سی‌ویکم تیرماه به مدت شش روز به میزبانی شهر چونچئون کره جنوبی برگزار می‌شود و تیم ملی تکواندو برای شرکت در این رقابت‌ها با 11 هوگوپوش روز یکشنبه 28 تیرماه عازم این کشور خواهد شد.

با اعلام مقانلو، ترکیب تیم ملی در این رقابت‌ها متشکل از تکواندوکاران اوزان اول تا هشتم مشخص شده است و بر این اساس سیدمحمد رفیعی در وزن پنجم نماینده تکواندو قم در این تورنمنت معتبر بین‌المللی خواهد بود.

رفیعی در تاریخ تکواندو استان قم دارنده تنها مدال طلای تکواندو جهان در سال 2006 است و یکی از اردونشینان مصمم تیم ملی تکواندو بزرگسالان برای کسب سهمیه المپیک است و خود را برای حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان در سال آینده آماده می‌کند.

رفیعی که از آخرین حضور خود در میادین برون‌مرزی مقام نایب قهرمانی و نشان نقره مسابقات تکواندو بین‌المللی هلند را در کارنامه دارد این روزها با وجود اینکه شرایط روزه‌داری خود را حفظ کرده به طور جدی و در شرایطی سخت به تمرینات آماده سازی می‌پردازد.

این در حالی است که رفیعی از سوی کادر فنی تیم ملی تکواندو بزرگسالان کشورمان در کنار 12 تکواندوکار دیگر به دور جدید برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی دعوت شده تا به آمادگی لازم برای حضور در مسابقات آتی که حکم کسب امتیازات لازم برای ورود به المپیک را دارد، آماده کند.

با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی کادر فنی تیم ملی تکواندو، تمرینات ملی‌پوشان دعوت شده به اردوی جدید این تیم هم اکنون به میزبانی تهران در مرکز جهانی تکواندو برگزار می‌شود و براساس برنامه، ملی‌پوشان روزانه یک وعده تمرین می‌کنند.

تکواندوکار مطرح استان قم در حالی هم اکنون در اردوی تیم ملی بزرگسالان حضور دارد که بعد از کسب مدال نقره مسابقات بین المللی هلند در لیست برترین‌ها که از سوی فدراسیون جهانی منتشر شده، نامش در بین تکواندوکار مدعی کسب سهمیه ورود به وزن پنجم مسابقات المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل است و در رقابت‌های بین‌المللی کره جنوبی به دنبال این است که امتیازات لازم برای حضور در این رویداد بزرگ ورزش جهان را به دست بیاورد.

تورنمنت آزاد کره جنوبی دارای امتیازات ارزشمندی است و دارنده مدال طلا 20 امتیاز، مدال نقره 12 امتیاز و مدال برنز هفت امتیاز در راستای افزایش رتبه المپیکی خود برای کسب سهمیه حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک سال آینده در برزیل به دست خواهد آورد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com