کد خبر ۲۸۰۳۷ انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم:

زیرساخت‌های فرهنگی در برخی محلات قم محدود است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: محلات مختلفی از شهر قم از لحاظ فرهنگی نیازمند جدی به زیرساخت است که در این زمینه محدودیت وجود دارد.

به گزارش قم نا ، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم قبل از ظهر پنج‌شنبه در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مأموریت‌های اداره اوقاف و امور خیریه به فعالیت‌های قرآنی این نهاد اشاره کرد و گفت: قم از استان‌های موفق در برگزاری برنامه‌های قرآنی است و این نهاد امروز بیش از ۶ هزار نفر از علاقمندان به حفظ قرآن کریم را تحت پوشش دارد و بیش از ۲۰۰ مربی قرآن با اداره اوقاف قم همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در هفت امامزاده سطح استان قم در ایام ماه مبارک رمضان، ابراز داشت: تاکنون هفت محفل قرآن کریم نیز با حضور قاریان مصری و بین‌المللی ایرانی در قم برگزار شده است.

قم مدیون موقوفات است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم به فعالیت دیگر این نهاد در موضوع وقف اشاره و با بیان اینکه قم مدیون موقوفات است، گفت: وقف در این استان دارای جایگاه ویژه است و مدارس بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های زیادی در این استان از این نعمت بهره‌مند شده‌اند و تاکنون نزدیک به ۷ هزار رقبه وقفی در قم ثبت شده است.

وی در ادامه به وجود ۴۰۰ امامزاده در قم اشاره و بیان کرد: این تعداد امامزاده تقریباً در ۱۰۰ مکان مدفون شده‌اند و نزدیک به ۱۴ امامزاده شاخص در قم وجود دارد که برنامه‌های سازمان اوقاف در آن برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم، رویه کنونی اداره اوقاف و امور خیریه را برنامه‌ریزی هدفمند برای انجام فعالیت‌ها برشمرد و گفت: خوشبختانه اقدامات هدف‌گذاری و بر اساس آن برنامه‌ریزی شده که این امر در ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها مؤثر بوده است.

وی در عین حال با بیان اینکه اقدامات انجام شده با آنچه مورد توقع است فاصله دارد، بیان کرد: محلات مختلفی از شهر قم از لحاظ فرهنگی نیازمند جدی به زیرساخت است تا امامزادگان بتوانند در محلات قم نقش فرهنگی بیشتری داشته باشند.

توجه به امامزادگان از ضروریات شهر قم است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه زیرساخت‌های کنونی امامزادگان قم پاسخگوی مردمی که در مناطق مختلف زندگی می‌کند نیست، بیان کرد: توجه به امامزادگان از ضروریات شهر قم است تا بتوان نقش فرهنگی را به خوبی ایفا کرد.

وی به طرح نشاط معنوی که ویژه اوقات فراغت است اشاره و ابراز داشت: در سال گذشته ۷۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که این تعداد در سال جاری به دو هزار و ۲۰۰ نفر رسیده و اگر اوقاف و امامزادگان بیشتر موردتوجه قرار گیرند طرح نشاط معنوی می‌توانند تا ۲۰ هزار دانش‌آموز را تحت آموزش برنامه‌های فرهنگی و هنری قرار دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به فعالیت‌های سه ماهه اخیر اوقاف قم اشاره کرد و گفت: در این مدت موقوفات، درآمدها و فعالیت‌های فرهنگی نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد یا بیشتر رشد داشته است.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com