کد خبر ۲۸۱۴۱ انتشار : ۱۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۴

11 تیم عملیاتی امداد و نجات هلال احمر قم در شب های قدر فعال می شوند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم از فعالیت 11 تیم عملیاتی امداد و نجات در شب های قدر در این استان خبر داد.

به گزارش قم نا ، محمدرضا بهرامی با اشاره به اینکه تیم های عملیاتی از ساعت 22 امشب در استان به صورت آماده باش خواهند بود گفت: این تیم ها در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، کوه خضر حضرت نبی و هیات های مذهبی مستقر می شوند تا در صورت نیاز در شب های قدر به شب زنده داران خدمات امدادی ارایه کنند.

وی افزود: تیم های عملیاتی در قالب 117 نفر از بانوان و آقایان امدادگر و نجات گر هستند.

وی ادامه داد: همچنین 9 دستگاه آمبولانس با تجهیزات امدادی به همراه شش پزشک و پرستار به صورت آماده باش هستند.

 ** جمع آوری کمک های نقدی برای مردم ستم دیده یمن در لیالی قدر

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از جمع آوری کمک های نقدی برای مردم ستم دیده یمن در لیالی قدر خبر داد.

امیر حسین علیمردانی با اشاره به شعله ور شدن آتش جنگ در منطقه که موجب بی خانه مانی و کشتار مردم مظلوم یمن شده است، اظهار کرد: در این راستا جمعیت هلال احمر استان قم در نظر دارد با توجه به اهداف بشر دوستانه خود برای حمایت و تسکین آلام دردمندان همنوع و مسلمان کشور یمن و همدری با هزاران کودک مجروح و مادر بی پناه و آسیب دیده با بهره گیری از فضای معنوی و صفای ایمانی ماه مبارک رمضان به خصوص در ایام پر فضیلت قدر و روز قدس با بسیج توان داوطلبان، اعضاء و خیرین نسبت به برپایی ایستگاه های جمع آوری کمک های مردمی به صورت نقدی اقدام کند.

وی ادامه داد: در نظر است در شب های قدر تعداد 20 پایگاه در اطراف حرم مطهر، گلزار شهدای گمنام کوه خضر نبی و مجتمع امام خمینی(ره) از ساعت 22 الی پایان برنامه های احیاء با حضور 50 نفر از داوطلبان برپا شده و کمک های نقدی همشهریان خداجو و مومن قم در این پایگاه ها جمع آوری شود.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: همچنین در نظر است در مسسیر راهپیمایی روز قدس نیز با برپایی ایستگاه های جمع آوری کمک های نقدی برای مردم یمن، این اقدام خدا پسندانه همچنان ادامه یابد.

علیمردانی از امکان پرداخت غیر حضوری کمکهای نقدی خبر داد و گفت: در همین راستا شماره حساب های 99999 نزد بانک های ملت، ملی، صادرات، رفاه کارگران، تجارت، مسکن، دی، سپه و شهر جهت اخذ کمک های ریالی مردم شریف و همچنین شماره حساب999999 حساب ارزی (یورو) نزد بانک ملت و شماره 702070 حساب ارزی(دلار) نزد بانک ملی آماده جذب کمک ها به صورت غیر حضوری است.

وی خاطرنشان کرد: از عموم مردم شریف قم دعوت می شود که در مساجد در شب های قدر کمک های نقدی را جمع آوری و به جمعیت هلال احمر تحویل داده و یا به شماره حساب های فوق واریز کنند و فیش های واریزی را به حوزه معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر تحویل دهند.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com