کد خبر ۲۸۱۵۶ انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰
مدیرکل بهزیستی قم عنوان کرد

کاهش میزان طلاق در قم

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در سال 93 و با مجموعه اقدامات پیشگیرانه، تعداد طلاق‌های ثبت شده در قم کاهش داشته است.

به گزارش قم نا ، رضا سلیقه با بیان اینکه حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی توسط بهزیستی قم صورت گرفته است اظهار کرد: از جمله این آسیب‌ها می‌توان به طلاق اشاره کرد به طوری که رتبه قم از نظر این آسیب، در سطح کشور کاهش یافته است.

وی افزود: لازم است باز هم تلاش کنیم تا رتبه قم از نظر میزان طلاق در سطح ملی باز هم کاهش یابد و تعداد طلاق‌های ثبت شده کمتر شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه در حال حاضر 70 نوزاد و همچنین کودکان سنین بالاتر در شیرخوارگاه‌های بهزیستی قم نگهداری می‌شوند گفت: در بحث پیشگیری از اعتیاد هم 80 مرکز و هشت کمپ درمان سرپایی طی سال گذشته پذیرای 7 هزار نفر بوده‌اند ضمن اینکه دو مرکز نیز برای کارتن‌خواب‌های قم تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: شهرداری معمولا متکدیان را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کند و به بهزیستی تحویل می‌دهد که آموزش و ارائه مشاوره به آنها در مراکز بهزیستی صورت می‌گیرد.

سلیقه با اشاره به اینکه دو هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی قم ساخته خواهد شد عنوان کرد: تاکنون 700 باب منزل تحویل شده و 200 واحد هم آماده تحویل هستند که میزان کمک بهزیستی برای این منظور 4 تا 10 میلیون تومان بوده و البته تسهیلات نیز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: سهم آورده مددجویان در ساخت این منازل 25 تا 35 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه اقدامات خیرین در قم پر رنگ‌تر از دیگر استان‌هاست گفت: برخی خیرین آماده ساخت مسکن برای مددجویان هستند ولی هزینه‌ای بابت پروانه ساخت پرداخته نمی‌کنند بنابراین لازم است شورا و شهرداری در این زمینه وارد عمل شوند و تمهیداتی برای اجرایی شدن نیت خیرین بیندیشند زیرا بهزیستی به‌تنهایی اعتباری برای ساخت مسکن ندارد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com