کد خبر ۲۸۳۱۷ انتشار : ۲۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶
سرپرست استانداری قم:

وعده دولت در زمینه احزاب محقق شد/ دلیل قطعی برق در قم

سرپرست استانداری قم توجه به احزاب را یکی از شعارهای رئیس جمهور در دوران تبلیغات انتخاباتی ذکر کرد و گفت: تلاش‌های خوبی برای تشکیل خانه احزاب صورت گرفته و وعده دولت در این مرحله محقق شده است.

به گزارش قم نا ، فریدون همتی شامگاه یکشنبه در نشستی با مسئولان احزاب و تشکل‌های سیاسی استان با بیان اینکه در قانون اساسی برای احزاب جایگاه ویژه‌ای قائل شده، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در راستای همین اصول و تقویت احزاب به عنوان نماینده سلائق مختلف فعالیت‌هایی انجام داده است.

وی گفت: یکی از شعارهای رئیس جمهور در دوران تبلیغات انتخاباتی، توجه به احزاب و فراهم کردن مسیر فعالیت احزاب بوده و وزیر کشور تاکنون در این مسیر جلساتی با نمایندگان احزاب برگزار کرده و تلاش‌های خوبی برای تشکیل خانه احزاب صورت گرفته، بنابراین وعده دولت در این مرحله محقق شده است.

مشاور عالی وزیر کشور به اهمیت و جایگاه ویژه شهر قم اشاره کرد و افزود: قم به صورت میانگین یک شهر ۳ میلیون نفری است.

وی تأکید کرد: قم پایتخت نظام و انقلاب اسلامی و مرکز حوزه‌های علمیه است بنابراین باید از نظر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، کشور را مدیریت کند و کشور از اندیشه‌ها و افکار خوبی که در قم وجود دارد بهره‌مند شود.

سرپرست استانداری قم ادامه داد: همه ما زیر چتر نظام، رهبری و قانون اساسی هستیم و رئیس دولت تدبیر و امید تربیت یافته شهر قم است و دولت یازدهم دولتی است که بنا به شرایط بین المللی و داخلی شعار تدبیر و اعتدال را اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه این دولت ویژگی‌هایی دارد که متفاوت با دولت‌های قبل است، تأکید کرد: نگاه رئیس جمهور این است که یک دولت معتدل و مبتنی بر عقلانیت، اداره کشور را بر اساس اصول کارشناسی به عهده بگیرد و به احزاب و نخبگان توجه داشته باشد تا بهترین تصمیم از درون این افکار برای اداره کشور بیرون بیاید، به گونه‌ای که همه احساس کنند در اداره کشور سهیم هستند.

سرپرست استانداری قم افزود: دولت دکتر روحانی می‌خواهد دنبال افراد شایسته، پاک دست و معتقد به برنامه‌های دولت باشد. اگر در درون کشور مدیران توانمند، پاک دست و شایسته‌ای داریم چه اشکالی دارد که از آنها برای انجام امور دعوت کنیم.

وی موفقیت دولت را موفقیت نظام اسلامی دانست و تأکید کرد: اگر دولت موفق باشد مردم این موفقیت را پای نظام اسلامی می‌گذارند.

احزاب باید اتاق فکر توسعه استان باشند

همتی در توصیه ای به احزاب و تشکل های سیاسی گفت: احزاب باید اتاق فکر توسعه استان باشند و زیباترین اندیشه‌ها از این اتاق‌ها برای توسعه استان بیرون بیاید. تشکل‌های سیاسی باید در موضوعات و مناسبت‌های مختلف حضور مقتدرانه داشته باشند و وحدت و همدلی را تجربه کنند.

وی با بیان اینکه نباید منافع ملی را فراموش کنیم، تصریح کرد: همه سیاسیون داخل یک کشتی هستیم و اگر این کشتی سوراخ شود همه غرق می‌شویم.

همتی، چرخش دولت و نخبگانی را نعمتی برای کشور دانست و گفت: ما باید یاد بگیریم از این چرخش نخبگانی برای توسعه کشور و استان استفاده کنیم.

سرپرست استانداری قم اضافه کرد: هر کسی مسئولیتی را به عهده گرفت باید جانانه و شرافتمندانه از وظیفه و رسالتی که دارد حفاظت کند.

دولت قادر به پرداخت یارانه نیست

وی به برخی مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و در مورد پرداخت یارانه نقدی گفت: از زمانی که قانون پرداخت یارانه را می‌نوشتند ما مخالف پرداخت نقدی یارانه بودیم.

به گفته سرپرست استانداری قم در شرایط کنونی دولت قادر نیست یارانه نقدی را پرداخت کند.

وی تأکید کرد: اگر قانون هدفمندی یارانه‌ها به درستی اجرا می‌شد بسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف می‌شد. البته الان هم دیر نشده و جلوی ضرر را هر وقت بگیریم منفعت است، بنابراین انتظار می‌رود مردم را در این زمینه توجیه کنیم.

دلیل قطعی برق

همتی با اشاره به گزارش فرماندار قم در مورد قطعی برق در این شهر اظهار کرد: به دلیل اینکه در گذشته سرمایه گذاری لازم و پیش بینی نیازهای مردم را نکردند، سیستم برق قابلیت انتقال ندارد.

وی رونق تولید را یکی از راهبردهای جدی دولت دانست و افزود: دولت عزم و اراده خودش را برای پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی جزم کرده است.

سرپرست استانداری قم اضافه کرد: ما نیاز به همدلی و  همراهی و حضور مقتدارانه احزاب در مباحث مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی داریم. اگر احزاب ما به همان اندازه که به حوزه سیاسی نگاه می‌کنند به حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی بنگرند عرصه وسیعی برای ظهور و بروز اندیشه‌های متنوع خواهیم داشت.

رفتارهای انتخاباتی احزاب در چارچوب قانون باشد

وی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: توقع وزارت کشور از همه احزاب و گروه‌های سیاسی این است که رفتارها در چارچوب قانون باشد و به منافع ملی توجه داشته باشند.

وی خطاب به مسئولان تشکل‌های سیاسی قم گفت: شما علاوه بر استان قم باید برای کشور افکار و اندیشه صادر کنید و استان‌های دیگر از همدلی و همراهی کلان مجموعه سیاسی استان اعم از اصولگرا و اصلاح طلب و میانه‌رو استفاده کنند.

همتی یادآور شد: هم احزاب و سیاسیون فرزندان انقلاب هستند و اگر خدای ناکرده در گوشه‌ای از کشور به منافع ملی خدشه‌ای وارد شود مثل دوران دفاع مقدس کنار هم حضور خواهند داشت.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com