کد خبر ۲۸۳۷۷ انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۶

آموزش و پرورش متولی ساماندهی سرویس مدارس نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: آموزش و پرورش متولی ساماندهی سرویس مدارس نیست.

به گزارش قم نا ، حمید رضا دژاگام عصر دوشنبه در جلسه شورای اسلامی استان در سالن جلسات فرمانداری، اظهار داشت: بحث سرویس مدارس یک بحث کلان استانی است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش فقط مسوول تعلیم و تربیت دانش آموزان و سامان دهی و سازمان دهی نیروی انسانی مورد نیاز است، تصریح کرد: مسوولیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان به عهده آموزش و پرورش نیست.

دژاگام با بیان اینکه در دهه های گذشته تعداد سرویس مدارس در قم بسیار محدود بود، ولی امروز به دلیل تغییر سبک زندگی همه والدین به دنبال سرویس مدارس هستند، افزود: متولی این امر سازمان تاکسیرانی و بخشداران هستند، و آموزش و پرورش به هیچ وجه توانایی ورود به این مساله را ندارد.

وی با بیان اینکه در برخی موارد معلمان و مدیران رانندگان سرویس مدارس دانش آموزان شده اند، تصریح کرد: بدون شک اینکه یک معلم یا مدیر که کار تعلیم و تربیت دانش آموزان را عهده دار است، کار ایاب و ذهاب آنها را نیز انجام دهند، به هیچ وجه کار شایسته ای نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به برگزاری بیش از 20 جلسه با شورای شهر و شهرداری برای حل مساله سرویس مدارس، خاطرنشان کرد: طبق اعلام سخنگوی شورای اسلامی شهر قم و رییس کمیسیون خدمات شهری این شورا، ناوگان حمل و نقل عمومی قم توانایی جا به جایی سرویس مدارس را ندارد.

وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته آموزش و پرورش با اختصاص یارانه 90 درصدی و یک دستگاه مینی بوس شرایط این کار را در بخش کهک فراهم کرده است، تصریح کرد: متاسفانه راننده مینی بوس به علت به صرفه نبودن پس از مدتی حاضر به ادامه کار نشده است.

دژاگام تصریح کرد: آموزش و پروش در مورد سرویس مدارس تنها کار نظارتی را انجام می دهد، لذا با توجه به اینکه این نهاد خود فاقد وسیله نقلیه است، ناوگان حمل و نقل استان باید پاسخگوی این مشکل باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم در ادامه با اشاره به وجود 222 هزار دانش آموز و 21 هزار فرهنگی در استان قم، تصریح کرد: 15 هزار نفر از این تعداد شاغل و بقیه بازنشسته هستند.

وی با اشاره به یکهزار و 300 فضای آموزشی در استان، آموزش و پرورش را به لحاظ فرآیند آموزش، مدیریت و کنترل قابل مقایسه با هیچ یک از دستگاه های اجرایی ندانست و افزود: از 100 درصد اعتبارهای آموزش و پرورش 98.5 درصد آن صرف هزینه نیروی انسانی و پرداخت حقوق کارکنان شده، و تنها 1.5 درصد در بحث کیفت بخشی به فضاهای آموزشی و ساخت و سازها هزینه می شود.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com