کد خبر ۲۸۴۴۳ انتشار : ۲۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۱
مدیرکل بهزیستی:

سالیانه 300 کودک خیابانی در استان قم ساماندهی می شوند

مدیرکل بهزیستی استان قم از ساماندهی سالیانه 300 کودک کار و خیابانی در این استان خبر داد.

به گزارش قم نا ، رضا سلیقه با اشاره به اینکه کودکان خیابانی توسط بهزیستی قم نگهداری و ساماندهی می شوند گفت: کودکان زیر 18 سال در یکی از مراکز بهزیستی نگهداری شده و با ایجاد اشتغال برای این افراد از آسیب های اجتماعی پیشگیری می شود.

وی با بیان اینکه برخی از کودکان خیابانی از وضعیت کار در خیابانهای قم رضایت دارند گفت: فرهنگ نادرست کمک کردن به افراد بی بضاعت خیابانی، باعث شده تا این افراد درآمدهای بالایی کسب کنند و به فروش اجناس در مکان های پرتردد و خیابان ها مبادرت ورزند.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: باید در این استان فرهنگ سازی شود تا مردم خیر و متدین کمک های خود را از طریق سیستم های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به دست نیازمندان برسانند و از اهدای کمک های مالی به متکدیان پرهیز کنند.

سلیقه، با اشاره به اینکه 70 درصد آسیب های اجتماعی در استان قم بومی نیست گفت: به علت بافت مهاجر پذیر بودن استان قم و ورود مسافران، بسیاری از این کودکان خیابانی و متکدیان بومی نیستند و از سایر استان ها وارد شهر قم می شوند.

وی افزود: بهزیستی استان 150 نوع خدمات در حوزه های مختلف امور توانبخشی، پیشگیری و درمان اعتیاد، فرهنگی و اجتماعی ارایه می کند تا شاهد کاهش آمار آسیب های اجتماعی در استان باشیم.

25 تا 31 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com