کد خبر ۲۸۴۶۰ انتشار : ۲۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۷
مسئول دفتر قرآن وعترت استان قم:

برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم مشخص شدند

مسئول دفتر قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از اعلام اسامی برگزیدگان آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و نهج‌البلاغه خبر داد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام علی‌اکبر شفیعی با بیان اینکه سیزدهمین دوره آزمون حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و نهج‌البلاغه اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در در دبیرستان امام صادق (ع) قم برگزار شد، عنوان کرد: اسامی برگزیدگان این آزمون در تمام استان‌ها از طریق معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد که 23 نفر از قم موفق به کسب این افتخار شدند.
وی کمک هزینه عمره مفرده، کمک هزینه سفر مشهد مقدس و کارت هدیه یک میلیون ریالی را جوایز این 23 برگزیده عنوان کرد و افزود: 6 نفر از این برگزیدگان به طور داوطلب آزاد در این آزمون شرکت کرده بودند و دیگر نفرات برگزیده از موسسات قرآن و عترت بوستان، بیت الاحزان، جامعه القرآن الکریم و اهل البیت(ع)، خادم عرشیان زمین، کربلایی کاظم، بصیرت ثقلین، شیفتگان وحی و ناطقان وحی هستند.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: شرکت کنندگان در این آزمون از سوی 16 موسسه مورد حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و همچنین به صورت آزاد، در رشته‌های مفاهیم مقدماتی، مفاهیم تکمیلی، تدبر در قرآن، مفاهیم نهج البلاغه، حفظ جزء 30، حفظ جزء اول، حفظ موضوعی قرآن، حفظ پنج جزء اول، حفظ 10 جزء اول، حفظ 15 جزء اول، حفظ 20 جزء اول و همچنین حفظ کل قرآن کریم، به رقابت پرداختند.

حجت‌الاسلام شفیعی با بیان اینکه این آزمون تا کنون سالی دو بار انجام می‌شد یادآور شد: براساس تصمیم جدید معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و نهج‌البلاغه از این به بعد سالی یک بار و در آبان ماه برگزار خواهد شد.

بنابر گفته مسئول امور موسسات قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، علاقمندان می‌توانند برای شرکت در دوره‌های بعد این آزمون به یکی از موسسات قرآن و عترت استان مراجعه کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com