کد خبر ۲۸۴۶۹ انتشار : ۲۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۲
امام جمعه شهرک پردیسان قم:

برخی با فروش آرمان‌های انقلاب می‌خواهند رأی به دست آورند

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره مسؤولیت خطیر شورای نگهبان در برگزاری انتخابات سالم گفت: عده ای هستند که می‌خواهند با فروش آرمان‌های انقلاب برای خود رأی به دست آورند که وظیفه شورای نگهبان است به آنها اجازه ورود به انتخابات را ندهد.

به گزارش قم نا به نقل از رسا ، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به کسانی که می‌گویند استکبارستیزی دیگر بس است و ما اسلام رحمانی می‌خواهیم و به دنبال صلح هستیم و معنویت و حجاب و عفاف محدودیت است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «استکبار ستیزی از مبانی اسلام و انقلاب است و مخالفت با آن مخالفت با قرآن است».

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به این که در مسیر انقلاب گروه‌هایی مانند سلطنت طلب ها و لیبرال ها و اخیراً فتنه گرها راه خود را از انقلاب جدا کرده‌اند و دیگر جایی در این نظام ندارند، گفت: عده ای دیگر هستند که می‌خواهند با فروش آرمان‌های انقلاب برای خود رأی به دست آورند که وظیفه شورای نگهبان است که به آنها اجازه ورود به انتخابات را ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی قوامی با تأکید بر این که دفاع از مظلوم یکی دیگر از آرمان های انقلاب بوده است، گفت: عده ای می‌گویند ما باید به دنبال پیشرفت خودمان باشیم و مسائل فلسطین و لبنان و یمن که امروز واقعا مظلوم واقع شده به ما ربط ندارد و از این قبیل شعارها می‌دهند تا رأی جمع کنند که در حقیقت رأیی که با فروش آرمان های انقلاب به دست آید مشروع نیست و باید جلوی آن گرفته شود.

عضو هیأت علمی دائرة المعارف فقه اهل بیت(ع) با بیان این که امروز روز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی است، افزود: شورای نگهبان از اولین نهاد هایی بود که به فرمان امام خمینی(ره) تأسیس شد که به گفته رهبر معظم انقلاب نماد دین و نبض انقلاب است و وظیفه نظارت بر قانون را بر عهده دارد.

نویسنده و پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به این که شورای نگهبان هم حافظ جمهوریت نظام است و هم حافظ اسلامیت نظام اظهار داشت: نظارت آنها بر انتخابات، حفاظت از جمهوریت و کنترل و نظارت بر قوانین، حفاظت از اسلامیت است. این نهاد در قانون مشروطه هم وجود داشت که متأسفانه در حکومت پهلوی کنار گذاشته شد.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی تفسیر قانون اساسی، تطبیق مصوبات مجلس با اسلام و نظارت بر انتخابات را از وظایف شورای نگهبان برشمرد و افزود: نظارت این شورا استصوابی است نه استطلاعی؛ به این معنا که نظرات شورای نگهبان مشورتی نیست؛ بلکه رأساً تصمیم گیرنده است و صلاحیت شخص یا مصوبه را تأیید یا رد می‌کند؛ نه این که صلاحیت کسی را به وزارت کشور توصیه کند و وزیر کشور تصمیم گیر باشد.

تقوا شرط اول یک حکومت دینی است

امام جمعه پردیسان همچنین در خطبه نخست با توصیه نمازگزاران به تقوا به بیان برخی صفات متقین خطبه متقین نهج البلاغه پرداخت و گفت: متقین در سختی ها استوار و در ناملایمات شکیبا، در هنگام شادمانی شاکر، بر کسی که بغض دارد ظلم نمی‌کند و درباره کسی که دوست دارد گناه نمی‌کند، قبل از آن که علیه او شهادت دهند اعتراف به حق می‌کند، آن چه را به او می‌سپارند ضایع نمی‌کند، آنچه را به یادش آورد خود را به فراموشی نمی‌زند، کسی را با القاب زشت نمی‌خواند، همسایه را آزار نمی‌دهد و مصیبت دیدگان را سرزنش نمی‌کند.

وی با اشاره به آیه «یأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلىَ الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُون» گفت: روزه سبب تقوا می‌شود که در مسیر سیاسی بسیار به آن نیاز داریم و برای داشتن یک حکومت ممتاز شرط اول آن تقوا است.

حجت الاسلام قوامی با توجه به روز آخر ماه رمضان این ماه را ماه رحمت و مغفرت و برکت خواند و گفت: در کتاب ارشاد القلوب از پیامبر(ص) نقل شده که در معراج از خداوند سؤال کردند که بهترین عبادت چیست؟ خداوند فرمود «سکوت و روزه» پیامبر پرسید روزه چه میراثی به جا می‌گذارد؟ خداوند می‌فرماید«روزه سبب حکمت می‌شود، حکمت، معرفت می‌آورد و معرفت سبب یقین می‌شود» و این خط تولید معنویت است.

وی در تعریف حکمت با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در ذیل آیه«یُؤْتىِ الْحِکْمَةَ مَن یَشَاءُ وَ مَن یُؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتىِ‏ خَیرْا کَثِیرًا وَ مَا یَذَّکَّرُ إِلَّا أُوْلُواْ الْأَلْبَاب» گفت: مراد از حکمت در این آیه اطاعت خداوند و معرفت و شناخت امام معصوم(ع) است؛ و در جای دیگر حکمت را روشنی، چراغ معرفت و سبب تقوا و پرهیزکاری دانستند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com