کد خبر ۲۸۵۱۳ انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۱
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

سطح علمی اساتید حوزه خواهران ارتقاء می‌یابد

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ضرورت توجه به ارتقاء سطح علمی، آموزشی و پژوهشی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در مجموعه‌های مختلف حوزه علمیه خواهران برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در مراسم افتتاحیه نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) که پیش از ظهر امروز در اردوگاه نرجس خاتون(س) برگزار شد بر ضرورت بهره‌مندی از شیوه‌های نوین تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: باید در کنار بهره‌مندی از این شیوه‌ها اصول نظام آموزشی حوزه حفظ شود.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران در سطح سه، گفت: باید در این بخش شاهد ارتقاء سطح برگزاری دوره‌های آموزشی باشیم و برگزاری دوره تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران در سطح چهار ضروری است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ضرورت توجه به ارتقاء سطح علمی، آموزشی و پژوهشی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در مجموعه‌های مختلف حوزه علمیه خواهران در این خصوص برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های غیرحضوری می‌تواند در امر ارتقاء سطح علمی اساتید مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید در راستای این امر از ظرفیت‌ مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه علمیه خواهران استفاده کرد.

جمشیدی همچنین تشکیل حلقه‌های علمی و پژوهشی بین اساتید را در راستای تحقق این هدف موثر دانست و خاطرنشان کرد: باید با پشتیبانی از اساتید حوزه علمیه خواهران، نسبت به ارتقاء جایگاه ایشان اهتمام داشت.

وی ادامه داد: در بدو فعالیت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران 90 درصد اساتید سطح دو را آقایان تشکیل می‌دادند و در این حالی است که در حال حاضر این درصد برعکس شده و فقط 10 درصد اساتید از آقایان هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران توسعه آموزش‌ها در سطح سه و ارتقاء سطح اساتید را مورد تاکید قرار داد و گفت: در شرایطی که طلاب علوم دینی 5 سال از عمر خود را در اختیار حوزه‌های علمیه خواهران قرار می‌دهند باید این فرصت به بهترین شکل مورد توجه و استفاده قرار گیرد و نقش اساتید در این مسیر پررنگ است.

وی گفت: اساتید که محور تعلیم و تربیت در حوزه به‌شمار می‌روند باید از نور هدایت بهره‌مند شده و بر طلاب اثرگذاری لازم را داشته باشند.

جمشیدی به مسئله پژوهش و اهمیت توجه به آن اشاره کرد و افزود: در مسیر تشویق طلاب به امر پژوهش اساتید نقش کلیدی دارند چرا که الگوی اصلی طلاب به‌شمار می‌روند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com