کد خبر ۲۸۷۶۱ انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۳
مدیرکل بهزیستی قم :

۳۰۰ پرونده فرزندخواندگی در قم رسیدگی می‌شود

مدیرکل بهزیستی قم با بیان اینکه هدف اصلی بهزیستی در فرزندخواندگی تأمین منافع کودک است، گفت: هم‌اکنون نیز ۳۰۰ پرونده در نوبت متقاضی فرزندخواندگی وجود دارد که بعد از بررسی‌های لازم و شناسایی زوجین واجد شرایط به آنها تحویل داده می‌شود.

به گزارش قم نا ، رضا سلیقه با اشاره به شرایط فرزندخواندگی به خانواده‌های قمی اظهار داشت: در سال 93، تعداد تحویل فرزندخوانده‌های بی‌سرپرست به زوجین واجد شرایط 12 مورد، امین موقت 5 مورد، و موارد ارجاعی 25 پرونده بوده است و هم اکنون نیز 300 پرونده در نوبت متقاضی فرزندخواندگی وجود دارد که بعد از بررسی‌های لازم و شناسایی زوجین واجد شرایط، به آنها تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی بهزیستی در فرزندخواندگی تأمین منافع کودک است، تصریح کرد: فرزندان فاقد سرپرست به‌صورت آزمایشی در مدت 6ماهه در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرند که در صورت تأیید بهزیستی شناسنامه برای کودک صادر می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه امین موقت نیز یکی از راه‌‌های تحویل فرزندان به خانواده‌ها است، افزود: این کودکان بدسرپرست هستند که با حکم قضایی به بهزیستی تحویل می‌شوند که در این صورت کودک به‌مدت 2 سال به خانواده‌های واجد شریط تحویل داده می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مدت دوسالی که کودک به‌صورت امین موقت در اختیار خانواده‌ها هستند اگر متقاضی از سوی خانواده‌ نداشته باشند با مجوز مراجع قانونی شناسنامه کودک صادر می‌شود.

سلیقه درباره کودکان دارای والدین بی‌صلاحیت که مشمول قانون فرزندخواندگی می‌شوند، افزود: لایحه اصلاحیه قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست، کودکانی را که والدین آنها طبق نظر قضات، صلاحیت نگهداری از فرزند را ندارند یا کودکانی که جد پدری یا مادری آنها توانایی، علاقه و امکانات نگهداری از آنان را ندارد نیز مشمول فرزندخواندگی قرار داده است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com