کد خبر ۲۸۷۶۴ انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹
شهردار قم:‏

ساختار سازمانی شهرداری قم تغییر می‌کند

شهردار قم گفت: ساختار سازمانی شهرداری قم در حال حاضر دارای مشکلاتی است به همین ‏دلیل قصد داریم در آن تغییراتی را ایجاد کنیم.‏

به گزارش قم نا ، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد اظهار کرد: آنچه در دوره مدیریت جدید شهری قم اهمیت دارد مسائل مالی و کیفیت نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه رنجبر معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با هدف تحقق اهداف به عنوان معاون خدمات شهری شهرداری قم انتخاب شده است، گفت: استفاده از تجربه وی در کلانشهری مانند اصفهان می‌تواند موجب رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده در قم شود.

شهردار قم ادامه داد: ساختار سازمانی شهرداری در حال حاضر دارای مشکلاتی است به همین دلیل قصد داریم در این ساختار تغییراتی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه معاونت شهرسازی از معاونت امور زیربنایی تفکیک خواهد شد، اضافه کرد: قاری قرآن را به عنوان معاون امور زیربنایی منصوب خواهم کرد و جانقربان در بخش شهرسازی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

شهردار قم در ادامه به انتخاب بیطرفان به عنوان معاون مالی شهرداری قم اشاره کرد و افزود: سامع نیز از این پس معاون خدمات شهری شهرداری قم خواهد بود.

وی از اکبر معتمدی به عنوان بازرس ویژه شهردار نام برد و خاطرنشان کرد: تجربیاتی که وی در شهرداری اصفهان داشته در قم به کمک وی خواهد آمد.

سقائیان‌نژاد از ارائه برنامه‌ای 6 ماهه برای فعالیت شهرداری خبر داد و گفت: برنامه‌ای دو ساله هم برای طرح‌های عمرانی پیش‌بینی شده و در مجموع حدود 940 میلیارد تومان برای پروژه‌های اصلی و 20 میلیارد تومان برای پروژه‌های کوچک در نظر گرفته شده است.

شهردار قم با بیان اینکه افتتاح یا کلنگ‌زنی یک پروژه بزرگ در هر ماه مدنظر مدیریت شهری قم است، تصریح کرد: طرح‌های پل میثم، رمپ و لوپ‌های پل 9 دی، تکمیل میدان بزرگ امام خمینی (ره) و همچنین تقاطع بلوار شهید کریمی و بلوار پیامبر اعظم (ص) طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: همچنین برخی پروژه‌ها طی جلسه‌ای که با نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب داشتیم به تصویب رسیدند.

شهردار قم از در نظر گرفتن 10 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات جدید آتش‌نشانی در قم خبر داد و افزود: تجهیز 10 ایستگاه آتش‌نشانی و ارتقای استاندارد ایمنی در قم در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه چهار میلیارد تومان به صورت تهاتری در راستای گسترش و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است، گفت: در نظر داریم پنج خط BRT در قم راه‌اندازی کنیم و برای این منظور 35 دستگاه اتوبوس خریداری شده است.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: احداث بوستان‌های محله‌ای با اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

شهردار قم ادامه داد: از دیگر پروژه‌هایی که در آینده شروع خواهد شد می‌توان به بازگشایی خیابان دروازه ری، تملک محله چهل اختران، تملک خیابان صیاد شیرازی، تکمیل بلوار بنی فضل، بهسازی معابر و همچنین تکمیل و ساماندهی ورودی جعفریه اشاره کرد.

وی به مشکل سد معبر در قم پرداخت و افزود: طی توافقی که با دادستانی و فرمانداری قم صورت گرفته هشت قطعه زمین در هشت منطقه قم برای ساماندهی فروشندگان دوره‌گرد در نظر گرفته شده است.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: البته با ساماندهی وانت‌بارها توسط شهرداری موافق نیستیم، ولی در نظر داریم این کار را انجام دهیم تا در آینده بهانه‌ای بابت برخورد جدی با سد معبر در قم وجود نداشته باشد.

شهردار قم از اقدامات جامع به منظور تامین فضای سبز حاشیه بلوار مرجعیت و منطقه پردیسان خبر داد و تصریح کرد: به همین منظور پنج چاه در زنبیل‌آباد در نظر گرفته شده که سهمیه شهرداری 120 لیتر در ثانیه خواهد بود.

وی همچنین به بدهی‌های سنگین شهرداری قم اشاره کرد و گفت: جلساتی به همین منظور با رؤسای بانک‌های تجارت و ملی خواهیم داشت تا بتوانیم به وسیله راهکارهای قانونی جرایم در نظر گرفته شده بخشیده شود که این راهکار، انتخاب بانک عامل و استفاده از صندوق توسعه ملی است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com