کد خبر ۲۷۲۳۲ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

اجرای پروژه‌های عمرانی باید بر اساس اولویت پیگیری شود

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی باید بر اساس اولویت پیگیری شود، بر همین اساس برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت تدوین شود البته رویکرد مسئله محوری در این زمینه صحیح است.

به گزارش قم نا ، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری صبح امروز در دیدار شهردار قم، ضمن تبریک انتخاب شهردار جدید اظهار کرد: کسانی که در این نظام به عنوان نظام اسلامی عهده‌دار مسئولیتی هستند باید خود را در منظر خدا مشاهده کنند و خداوند اعمال آنها را به طور ویژه زیر نظر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مکان خدمت و وظیفه تفاوتی ندارد، که قم یا اصفهان باشد اصل خدمت مهم است که از عبادت محسوب شده و از پاداش فراوانی برخوردار است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به دستورات اسلامی مبنی بر دستیابی به سعادت و پیشرفت گفت: انسان‌ها در زندگی خود نباید بگذارند جلوی پیشرفتشان گرفته شود به طوری که در روایتی از پیشوای ششم شیعیان آمده کسی که در فعالیتش پیشرفت نداشته باشد، بزرگترین سرمایه زندگی خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه خدمت در شهر قم دارای ارزش و اهمیت است و از مسئولان استان انتظار می‌رود که راه پیشرفت را طی کنند، عنوان کرد: در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌هایی در سطح شهر بودیم، البته امیدواریم با انتخاب شهردار جدید پیشرفت‌های خوبی را شاهد باشیم.

حسینی‌بوشهری خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی در امور شهری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین شهرداری باید برای جبران‌ عقب‌ماندگی‌ها، اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های جدید و طرح‌های گذشته برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان اینکه طرح‌های اجرایی در هر شهر باید متناسب با آن شهر باشد، نمی‌توان طرح اجرا شده در شهری را در شهری دیگر اجرا کرد، گفت: باید در نظر داشت که قم جایگاه ویژه‌ای دارد و شهر قم حرم اهل‌بیت(ع) است، بنابراین این شهر از عنایت اهل بیت(ع) بهره‌مند می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد:‌ فرهنگ در اجرای امور از اهمیت والایی برخوردار است، حتی برای انجام امور اقتصادی در شهر قم باید فعالیت در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: اشتغال جوانان از جمله مشکلات دیگر است که هر یک از مسئولان باید در این زمینه گام‌هایی بردارند تا بتوانیم با وحدت این مشکل را برطرف کنیم.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی باید بر اساس اولویت پیگیری شود، گفت: بر همین اساس برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت تدوین شود البته رویکرد مسئله محوری در این زمینه صحیح است، باید در نظر داشت پایان پروژه‌ها مردم را دلگرم می‌کند و به طور محسوس خدمت را مشاهده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام باید هر چه سریع‌تر به پایان برسد، عنوان کرد: مترو و منوریل از جمله پروژه‌های مهم شهر قم است، که باید به آن اهمیت داده شود، البته در کمیته جداگانه باید برنامه‌ها مشخص شود تا بر اساس آن اقدام شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: روحانیت و مرجعیت نقش قابل توجهی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند که در اقدامات و برنامه‌ریزی‌های شهری نباید از حوزه غافل شد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت در زمینه مستحکم‌سازی گفت: باید نظارت‌های دقیقی در این امر وجود داشته باشد، البته برخی اوقات مشاهده می‌شود که ساختمان‌ها از استحکام لازم بی‌بهره هستند ولی مورد تایید قرار گرفته است.

حسینی‌بوشهری خاطرنشان کرد: مسئله برج و آپارتمان‌سازی در شهر قم مطابق با فرهنگ شهر مذهبی مانند قم نیست، بسیاری از سبک‌های ساختمان‌سازی گذشته مانند اندرونی و بیرونی در ساختمان‌سازی جدید از بین رفته است.

وی عنوان کرد: امروز در شهر قم ترافیک‌های سنگین مشاهده می‌شود که در گذشته این مشکل و معضل وجود نداشت بنابراین باید سعی شود که مانند اصفهان برای کاهش این معضل تقاطع‌های غیرهمسطح احداث شود.

مدیر حوزه‌های علمیه یادآور شد: فاصله طبقاتی باید در سطح شهر در نظر گرفته شود، به همین منظور باید امکانات در مناطق ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری و استانداری باید در حل مشکلات و معضلات شهری وحدت داشته باشد تا فعالیت‌های عمرانی با سرعت پیش رود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com