کد خبر ۲۸۸۰۱ انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۵
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

راهیابی بیش از 90 دانش‌آموز قمی به جشنواره ملی دانش‌آموزی

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: در جشنواره ملی دانش آموزی 92 هزار دانش آموز قمی شرکت کردند که پس از رقابت در دوره‌های ناحیه و استانی 96 نفر به بخش رقابت‌های کشوری رسیدند.

به گزارش قم نا ، ناصر حمزه‌ای با اشاره به آغاز جشنواره ملی دانش آموزان در استان‌ها بیان کرد: سیزدهمین دوره از جشنواره ملی دانش‌آموزان در استان‌های گوناگون در حال برگزاری است که دانش‌آموزان در مسابقات پژوهشی،‌ تفسیر قرآن، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، احکام و انشای نماز در استان فارس شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات از دوم تیرماه سال جاری آغاز شده و تا دهم مرداد ماه با حضور بیش از 90 دانش آموز دختر و پسر ادامه دارد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به شمار دانش آموزانی که در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند، گفت: 92 هزار دانش آموز در این مرحله شرکت کرده که از این شمار 12 هزار نفر به مرحله ناحیه راه یافتند.

وی اضافه کرد: از شمار دانش آموزان یاد شده پس از رقابتی فشرده هزار و 950 نفر به مرحله استانی راه یافتند و سپس از این شمار 96 نفر به مرحله کشوری رسیدند.

حمزه‌ای همچنین از برگزاری مسابقات آوایی حفظ و قرائت، قرآن، اذان و مداحی خبر داد و گفت: این مسابقات از نیمه تیر ماه در خراسان رضوی با حضور 56 دانش آموز دختر و پسر آغاز شده و تا 23 مرداد ماه ادامه دارد.

وی دیگر برنامه‌های تابستانی معاونت پرورشی و تربیتی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: 600 نفر از دانش آموزان بی‌بضاعت دوره متوسطه اول با همکاری بنیاد علوی برای اردوی لواسان تهران اعزام می‌شوند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان نیز از 25 مردادماه با حضور 150 نفر آغاز شده و تا 30 مردادماه در اردوگاه شهید رجایی نیشابور ادامه دارد.

*اجرای طرح امین در 140 مدرسه قم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به امضای تفاهم‌نامه میان ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با مراکز حوزوی اشاره و تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه در هر مدرسه یک طلبه با تحصیلات عالی یا سطح دو حوزه در مدارس آموزش و پرورش مستقر می‌شود.

حمزه‌ای با تبیین اهداف اجرای این طرح گفت: ارتقای مبانی فکری و اعتقادی دانش آموزان از مهمترین اهداف اجرای این طرح است و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا مبلغانی که در این مدارس مستقر می‌شوند 14 برنامه تربیتی اجرا کنند.

وی با تاکید بر اینکه مبلغان در مدارس نسبت به ارائه مشاوره مذهبی اقدام می‌کنند گفت: در حال حاضر 140 مدرسه در استان قم از مدارس امین هستند که تا شروع آغاز تحصیلی این تعداد به 200 مدرسه می‌رسد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com